Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 25 september 2012

Nu är det inneblommornas tur.

Ja nu när snart allt det vackra ute är slut för det här året.Då får man vända blicken till sina krukväxter för att se om man har något som blommar och är fint.Och i köksfönstret har jag två st Chrysanthemum som är mycket fina just nu.Hoppas det står så länge än.

Den här har så vacker mitt.

På vår lilla veranda har jag några Saint Paulia som har en fin blomperiod just nu.Tyvärr har jag slarvat bort alla namnstickor när jag planterat om dom.Den här har lite annorlunda blommor och små spetsiga blad I den här krukan är det nog ca4-5 plantor.Dom blir inte stora.


Och den här har både krusiga blad och blommor.Bladen har även mycket vitt i sig.Syns inte så bra på den här bilden.

Även ett par olika Bladbegonior har hittat vägen hem till mig.Blommorna är vita och ganska oansenliga.


Den här har blommat oavbrutet nästan hela sommaren.Bara man tar bort den utblommade stjälken så kommer det nya knoppar.
I dag hälsar jag Anki välkommen som ny följare.Det börjar närma sig 100 st nu.
Ha det gott alla i vårt gråruggiga väder.

7 kommentarer:

  1. Du har så mycket fint i dina fönster

    SvaraRadera
  2. Nu vill jag verkligen komma igång med inneväxterna och få fint i fönstren.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Oj, vad många otroligt vackra krukväxter du har! Jag försöker varje år med något nytt, men det verkar som om det endast är orkidéer och St Paulia som jag klarar av!!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina foton du tagit på dina vackra krukväxter, blir sugen på den lilla rosa, smart att sätta i hop flera för det ser riktigt bra ut.
    Ha en bra dag
    Mariana

    SvaraRadera
  5. Fantastisk fin samling krukväxter! Just de S:t Puliorna har jag aldrig sett förut. Otroligt vackra!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  6. Vilka otroligt fina Saint Paulia du har Gunsan. Du är en riktigt fru Gröna Fingrar!
    Och tusen tack för dina trevliga kommentarer. De betyder mycket för mig! /Anja

    SvaraRadera
  7. Men oj, snart hundra följare! Jag skulle ha väntat någon dag till så kunde jag ha blivit din hundrade. Hihi.
    Vilka helt underbara krukväxter du har. Och den där lilla rosa trumpetformade Saint Paulian, en riktig sötsak!!!
    Kram och hej från Törnrosa

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.