Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 9 september 2012

Nu är det mycket som blommar om.

Fy så kallt det är idag.Bara 4+ nu på morgonen.Vill jag inte ha .Varmare tack.Gårdagen tillbringades till större delen i Stockholm.Vi var tillsammans med dotter och hennes man och två av hennes barn och hälsade på sonen med familj i deras nya lägenhet i närheten av Mariatorget.Vilken fin lägenhet som de köpt.5 rum och kök.men de har fått göra sig av med en hel del prylar för huset de hade var på 9 rum och kök.Så det blev ju lite skillnad.Men dom stortrivs och ungarna gillar att bo mitt i smeten som de säger.Och för att inte tala om deras kompisar som kommer på täta besök.
Sonen firade sin 50årsdag lite i förväg,men det måste pusslas med tider då han ju bor i Kina nu.Som tur är kan han komma hem ganska ofta.
När jag var in i blomsteraffären och köpte blomma till honom så fick jag se den här Bladbegonian som jag bara inte kunde motstå Den gröna färgen och den mörka kanten ser så läckert ut.
Nejlika som blommar för andra gången

Bergnävan bara fortsätter att blomma.Jag har fröer om någon vill ha.


Det här Lejongapet hade slutat blomma men då klippte jag bort alla fröställningar och nu kommer den igen.

Blå Salvia.Blommar om och omigen

Julrosen slår ut den ena knoppen efter den andra.

Mjölklockan kommer igen.

Kommer inte ihåg namnet på den här nävan,men blommar fortfarande fint gör den.

Pipörtens andra blomning

En av fjärilarnas favoritblomma.

Stort Nattljus

Blåklockor

Silvernattljus.Mycket tacksam blomma.Gillar soligt torrt läge.

Prakttrybuske blommar igen.

Och den vita Gräsfibblan ger sig inte.

En mörkare blå Mjölkklocka som blommar för andra gången.

Månadssmultron

Klippstånd

Stor fylld Prästkrage.

Nu är det jul igen tror denna tokiga Amaryllis som blommar för andra gången i sommar.
trodde inte att det var så mycket som fortfarande blommar i trädgården och det här är inte allt.
Men kommer det att fortsätta vara så kalla nätter är det nog snart slut på det vackra.Men jag njuter så länge det varar.
Hälsar Gela välkommen som nu följare.Kul att du hittade hit.
Ha en skön söndag .


6 kommentarer:

  1. Det är en ljuvlig tid nu, hoppas bara att det kan hålla sig över plus, ordentligt över plus.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Jo, håller med, det är lite kallt om morgonen men dagarna är fortfarande varma, och i veckan lovas brittsommar - härligt! Men blommar din julros nu? vad fint! jag letade knoppar idag, man kan se att de börjar sätta knopp nu om man gräver runt lite men hittade ingen knopp. Hittar inte heller mina skuggliljor? har nog slarvat att vattna det sista, de vill ju ha fukt och det har inte regnat så mycket det sista.
    Åh... blåsalvia... den saknar jag! Hade fröer men så tog de slut, de är så fina med sin blåa färg, blommar tills frosten tar dem, så tacksamma!
    Ha det bäst :)

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder du visar! Nu får vi passa på och njuta så mycket vi bara kan av höstblommandet och hålla tummarna för att frosten låter vänta på sig länge till.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja visst blir man lite låg när det drar sig ner mot nollan! Brrr, vill inte, inte ännu! Men man får njuta av allt fint som fortfarande blommar, Vilken blomsterglad amaryllis, jag gillar dem!
    Ha det fint!
    Blomkärringen

    SvaraRadera
  5. vad mycket fint du har som blommar igen, själv tycker jag inte att det är så mycket hos mig just nu.
    kul med amaryllesen som också blommar nu, jättefin!
    Kram, Mia

    SvaraRadera
  6. Som alla årstider i en stor blandning :)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.