Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 5 september 2012

Nu är det vår igen.

Dessa tokiga växter.Nu börjar knopparna slå ut på Stjärnmagnolian.Hoppas nu inte att alla kommer att slå ut för då blir det väl ingen blomning i vår.Undrar om det beror på att det kommer mycket mer sol och ljus till den rabatten sedan SSAB var och rensade bort en massa träd i våras.Det brukade bli väldigt skuggigt när alla träd hade utslagna blad.I vilket fall så verkar busken  trivas jättebra nu och i år har jag sett att den växt en bit.



Nu kommer det nya fina blad på luktviolerna som jag satt i kruka.Bladen är ju fina om de får vara hela och inga sniglar trasar sönder dom.
Vi var en sväng till sonens sommarhus i går.Och det var meningen att vi skulle vara kvar till i eftermiddag men när vi kom fram och jag skulle sätta på kaffe så kom det inget vatten ur kranen.Dom har haft lite problem med pumpen så vi trodde den gått sönder igen.Så vi packade ihop våra saker igen och åkte hem.Kändes lite snopet måste jag säga .Likaså skulle vi gå och plocka kantareller men det sprack det med för där vi skulle plocka där pågick fågeljakt.Och när vi ringde till sonhustrun för att berätta att vattnet inte fungerade så säger hon att de börjat stänga av med en kran som sitter inne i en garderob och bara låter vattnet på utsidan vara på.Jaha det hade vi ju inte en aning om.Typiskt.
Ja ja det blir väl inte fler gånger nu i höst, så vi får hoppas vi kommer ihåg det nästa år.
Nu så ska jag klä om och ut i trädgården.Bra väder för utejobb.Fast det blåser som attan.

Hälsar Carina välkommen som nu följare.
Glad att du hittade hit.
Ha en skön Onsdag alla där ute.


4 kommentarer:

  1. Ja, jag skall också ta en runda i trädgården! Ogräset väntar. Kul med stjärnmagnolian som blommar och otur med kaffet! Ha en fortsatt bra vecka.

    SvaraRadera
  2. Vi har fortfarande härligt sommarväder idag - så till slut pallrade jag mig ut och gjorde lite nytta! Jag ansade klängrosorna och så räfsade jag en bit av förträdgården för när jag klippte där i förrgår var det så fuktigt att gräset la sig i fula strängar. Sen stöttade jag stegen (fniss - väldigt jobbigt) när Rolle tvättade av vindskivorna och gaveln på verkstadsdelen.

    SvaraRadera
  3. Ur led är tiden, eller?! Men du får passa på att njuta av din magnolia.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Nog har stjärnmagnoliorna vuxit som bara den i sommar. Planterade en här i våras och den har blivit dubbelt så stor. Inga knoppar på den dock.
    Hoppas du har en fin dag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.