Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 19 september 2012

Sakta sakta går det.

Men om ett par dagar så ska den nog visa sin vackra blomma.En sån söt Hibiscus.

Och när jag kollade alla Auriklerna idag så vände jag på den här.Och se den hade gömt en blomma för mig.Men nu är den avslöjad.Det här är en av de nya som jag köpte av Ray i år.Stromboli  är namnet på denna skönhet.


I en av krukorna som numera står i växthuset har den här Stormhatten börjat visa färgTror jag satt fyra plantor i krukan.Räddade dom i sista stund från att bli totalt slukade av dessa J.vla mördarsniglar.Har äldre ex står i trädgården och dom har fått vara ifred men de här som såddes i våras dom var goda dom.Grrrr.

Och en blomma som jag haft stor glädje av är den här Salta bönan .Salt lake.Ska övervintra den i källaren.

En närbild på blommorna.Så fina.
Vädret har varit lite så där så ute har det inte blivit något gjort.Och lite börjar allt lusten till trädgårdsarbete avta nu.I går fick vi den häftigaste regnskur jag varit med om tror jag det blev alldeles grått i luften så häftigt regnade det.Huga.
Gillar inte när det kommer så mycket på en kort stund bara.
Men nu tror jag att det kan bli en stund på altanen med en ny bok .Har varit till bibloteket i dag.
Kul att du tittade in en stund.
Ha en fortsatt bra dag.

3 kommentarer:

  1. Stromboli var verkligen en snygging! Har exakt den nyansen på blomman som jag gillar allra mest just nu.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Väldigt vacker färg på din aurikel, den färgen skulle jag också ha valt!!
    Den blomma du kallar Salta Bönan, vad heter den? Den är ju väldigt speciell, för det är väl två olika sorters blommor på den!
    Här tror jag inte sniglarna bryr sig om stormhatten, det kanske finns godare saker i närheten!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  3. Ruben
    Blomman heter Limonium perezii Salt Lake..Den har varit en mycket tacksam blomma att ha i trädgården.Salt Lake för att det på bladen ser ut som saltstänk.
    Gunsan.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.