Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 30 september 2012

Vackra vita blommor.

Gissa om jag är glad för den här.Satte den förra hösten och hade totalt glömt bort var den hamnade.Men så i våras så började det växa upp stora blad i Tuftalådan.Det blev riktigt stora blad och jag tittade på dom och funderade på vad i allsin dar jag satt där.Men så kom jag ihåg jag satt ju den här där.Colchicum autumnale Alboplenum.En fylld Tidlösa.Och ur den enda löken kommer det upp 5st blommor.Detta är den första.Jag har en glashuva över den så att inte regnet ska göra fula fläckar.Smart va?Löken var så himla dyr så jag är så glad att den överlevde vintern.


Och så har den vita Höstastern äntligen börjat slå ut sina söta blommor.


Och inne i växthuset börjar nu Myrtenblommorna komma igång.Det är ju massor med knopp så den kommer nog blomma länge.Den ska ner i källaren för övervintring senare.
Tänk idag har vi sett solen Den var kvar där bakom dessa tråkiga regnmoln.I natt har det kommit 15mm.Börjar bli så trött på detta eviga regnande.Sitter och läser och ibland så stickar jag.Har två stickningar på gång nu.Dels shalen jag visade här en gång och så håller jag på med en kofta.Den stickas på rundstickor uppifrån och ned.Men orkar inte sticka så länge sen säger armar och händer från.
Hoppas att även ni har sol idag.
Ha det gott.

9 kommentarer:

  1. Så fin det är! Lyckliga du! Hur hög är din höstaster?

    SvaraRadera
  2. Vilken underbart vacker blomma! Tänk att få glädjas när du planterar och överraskas när dem växer upp.

    SvaraRadera
  3. Oj, vilken läcker Tidlösa!! Tror aldrig jag har sett vit Tidlösa tidigare.
    Här har vi också haft sol idag och jag har varit ute hela dagen - jätteskönt! Hoppas vi kan slippa regn ett tag nu så vi kan få njuta av det som faktiskt fortfarande blommar och är fint.
    Kram Nora

    SvaraRadera
  4. Ingmarie.
    Den är nog över 1m hög.gillar den mycket.MVH

    SvaraRadera
  5. Tidlösan är superfin! Jag har inga men det kommer...förr eller senare :) Den vita astern är fantastisk, jag har ett antal i andra färger men tycker det är tråkigt att alla bladen vissnar och blir fula innan blomningen! Är det inte så hos dig?

    SvaraRadera
  6. Vitt är så vackert och regnet är så tröttsamt!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  7. vilken helt underbar tidlösa!!!Förstår att du vaktar den som en hök:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  8. Oj, vad med myrtenknoppar! Den kan du njuta länge av!!! Fin och annorlunda tidlösa!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  9. Vad härligt med myrten som börjar blomma! Min behagade dö i somras;(((

    /Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.