Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 12 september 2012

Växthuset renskrubbat både ut och invändigt.

Så var det klart.R tog utsidan därför att man måste stå på en stege för att kunna skrubba ända upp på taket.Och insidan föll på min lott.Jädrar så skönt det känns när man får klart på det här.Mycket plockande och bärande blir det.R rensade ut alla tomatplantor  och deras krukor.Dom har jag kvar att diska i morgon orkade inte det idag.Men nu kan frosten få komma utan att jag får panik.På fredag skulle det visst bli ett riktigt busväder med hårda vindar så då är det skönt att ha plockat in de flesta krukorna.Annars får man jaga dom över tomten.

En del blommor har verkligen visat sin finaste sida i sommar.




Min uppstammade Myrten är så full av knoppar så den ser prickig ut.Jag väntar verkligen på att få se alla slå ut .


Chokladblomman ska jag försöka få att överleva vintern.Sätter ner den i källaren senare i höst.Men än så länge är det varmt nog för den.
I morgon ska jag måla ett sista lager på SJ pallen sen är den klar.Längtar efter att få sätta den nere på grusgården och gå och köpa några fina höstblommor att sätta i en vacker kruka.
Ha en fin onsdagskväll.
Skriv gärna en kommentar om du tittar in.

6 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk Törnrosas kjortel du visar i ett tidigare inlägg!

    Vad brukar du använda när du skrubbar växthuset? Svamp eller borste? Någon typ av rengöringsmedel? Vi är oense om typ av rengöring här, så det brukar oftast bli högtryckstvätten på vårkanten... ;-)

    Jag har just startat belysningen nattetid för säsongen i växthuset. Vi brukar oftast ha växthuset igång hela oktober. Det står lite för skuggigt och tomaterna mognar senare ju högre träden blir. Tyvärr är inte skogen vår...

    Septemberhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Tiger.Jag använder en roterande borste som jag kopplar på vattenslangen.Jag använder såpa för det mesta.Sen är det bara till att gnugga och försöka få bort så mycket alger och mossa som möjligt.Vill ju inte ha en massa ohyra som övervintrar i växthuset.Tycker jag fick det riktigt fint den här gången.Gunsan.

    SvaraRadera
  3. oj,vad ni har jobbat på,men så blev det ju rent och snyggt
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  4. Så härligt med växthus! Mycket jobb när det ska städas förstås, men det är det nog väl värt. Och fint blev det!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Usch...det är ett slitgöra att tvätta rent växthuset, skönt att du fick hjälp av din man.

    SvaraRadera
  6. Där är jag inte riktigt än. I rengörartagen menar jag. Eller i tankar på frost. Här har tomaterna precis börjat mogna :)

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.