Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 28 oktober 2012

Fint besök i trädgården.

På förmiddagen hälsade dom här vackra Sidensvansarna på i paradisträdet och smaskade i sig av de små röda frukterna.Dom brukar ju komma några gånger varje höst så jag har väntat på dom.
Dom brukar slå sig ner i Blomsterkornellen och äta upp de röda bären där.I år har Koltrasten hittat den busken och satt i sig massor av bären.
Bilderna är tagna genom fönstret på övervåningen av vårt hus.Måste smyga fram till fönstret för dom är så himla skygga.Därför så är bilderna inte så bra lite grå.Mina fönster är inte rena just nu .
Tog en promenad idag i det härliga solskenet.Vindstilla och så vackert ute.Löven rasar från träden idag.Vi hade -5 grader i morse.Vitt av frost i trädgården.
Jag tog på min nya vinterkappa idag och den var så skön att ha på sig.Roligt med lite nytt.
Ha en fortsatt skön söndag.

10 kommentarer:

  1. Så vackra de är sidensvansarna. Roligt att få besök av dem.
    Ha en fin söndag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Åh lyckos dig. Jag har väntat och väntat på dessa skönheter men har inte sett dem än. Hoppas att de kommer till min trädgård också.

    Ha det gott!
    Kramen Ina

    SvaraRadera
  3. Men vilket härligt finbesök! Tur att du har godsaker att bjuda på som smakar. :-)

    SvaraRadera
  4. Ja, det var virkelig et flott besøk!

    klem vivi

    SvaraRadera
  5. Hoppas de hittar våra paradisäpplen också! Än har jag mest talgoxe och blåmes som skuttar runt i grenverket. Men de är ju också söta :)

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig trädgårdsgäst. Jag längtar också efter sidensvansar, men de verkar inte trivas i min skog. Hos föräldrarna mina älskar de tillvaron. Ha det gott / Anna

    SvaraRadera
  7. These birds are such fun to watch when a flock settles on a tree with berries. We used to get a lot more of them when my neighbour had a Sorbus tree which they loved the berries of.

    SvaraRadera
  8. I Stockholm så försvann sidensvansarna nån gång på 80-talet, men här på Gotland har vi massor. Jättetrevligt! Och duktigt av dig att fånga dom på bild, det har jag aldrig lyckats med!!

    SvaraRadera
  9. Det är fint när sidensvansarna kommer, ofta i flockar. Jag har också hängt ut fågelmat och det är full fart vid bordet.Hälsningar/Carita

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.