Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 19 oktober 2012

Fredagstema.Upp &Ner.

Upp och ner var det.Hela veckan har jag tänkt och tänkt .Vad ska jag hitta på den här gången.Gick igenom massor med bilder och då kom jag på vad jag skulle använda den här veckan.
Bilder på blommor som man skulle behöva ligga på marken under dom för att få bra bilder.
Jag har gjort så att jag sätter kameran under blomman och knäpper några kort.Det brukar alltid bli en bild som bli bra.Den här bilden har jag tagit på det sättet.


Och den här är fotograferad med kameran under blomman.

Även denna.


Om man vill ha en bra bild på den här ampeln.Skulle man behöva sitta under för att se blommorna bra.



Ofta hjälper jag till med att hålla i blomman,fast det är lite svårt att sedan knäppa korten med den andra.Men det går.
Det här är min tolkning av temat Vill du se fler så gör ett besök hos Helena med bloggen
Bland rosor och bladlöss.
Ha en skön helg.

26 kommentarer:

  1. Wow! Vad läckert! Bilden av digitalisens blomma är underbar!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Helt underbara upp och ned bilder.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  3. Jo, en del väljer att dölja sin skönhet genom att hänga upp och ner.
    Ha en härlig fredag!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder! Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  5. Aklejor dessa underbara blommor!
    Ha en härlig helg/Malena

    SvaraRadera
  6. Tänk såå många gånger man har krypit runt i trädgården för att försöka få till en bra bild på en blomma som är upp och ner. Du hade många finfina foton att bjuda på.

    Trevlig helg!

    Kramen
    Ina

    SvaraRadera
  7. Julrosens blommor är då för läckra. Fick vårlängtan!
    /Anette

    SvaraRadera
  8. Ja, där fick du lite gymnastisera lite, och det blev fina bilder! Ibland är det lite frustrerande att ta bilder på vissa blommor, även om baksidan kan vara fin också. Och jag tycker att din ampel ser jättefin ut, trots att du inte fotat den nerifrån.
    Ha en skön söndag! /Leena

    SvaraRadera
  9. Vilka fina bilder du fått till utan att titta!!! Tycker att idén med att ha Törnrosas kjortel i ampel var helt underbar! Det ska jag ta efter! Tack för tipset! Ha en fin helg! :) Mia

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga sommarbilder :-) Ha en bra helg!
    /Liv

    SvaraRadera
  11. Ah, så mumsiga bilder. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  12. Helt underbara bilder,
    Och visst måste de ses underifrån vissa blommor.
    Kram Ing-Mari

    SvaraRadera
  13. Gör ibland som du, kameran under blomman och så knäpper jag, inte blir det något. Den blå aklejan är mycket vacker.

    SvaraRadera
  14. Wow! Är det dubbla julrosor de där fina ? Jag har precis beställt en mix (3st) för 325 kronor...men så fina...hoppas mina blir likadant som dina!
    Ha det bra,Karla.

    SvaraRadera
  15. Vilka härliga bilder och dina julrosor är ju fantastiskt fina.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  16. Oj vilka maffiga foton. Digitalisen är superfin. Ha det skönt i helgen.

    SvaraRadera
  17. Härlig tolkning !!!

    Trevlig helg...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  18. Det är alltid så intressant att se blommorna "från nedan". Det är så sällan man gör det.
    En toppenfin hösthelg önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  19. Ja så kan man ju göra...lättare än att ligga raklång :-) o så behöver man inte ta sig upp sen heller.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  20. Ja- man kan ju se blommor både uppifrån och nerifrån, då visar dom olika utseende och mönster Hälsningar/Carita

    SvaraRadera
  21. Det blev fint underifrån! Härliga blommor och Julrosorna gillar jag, måste skaffa några fler.
    Ha en jättebra helg!
    Ulrika

    SvaraRadera
  22. Ja, vissa blommor är lite knepiga att fota! Men du har verkligen lyckats bra. Ha en skön helg!/Titti

    SvaraRadera
  23. The blue petals against the blue sky are very pretty.

    Helleborus are so beautiful, even if they hang their heads down. Who could resist tilting the Helleborus flower up to get a good view?

    SvaraRadera
  24. Vilka fina bilder på upp och ner blommor. Håller med dig det kan vara knepigt ibland att fota dom.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  25. Härliga upp o ner bilder.

    kram

    SvaraRadera
  26. Fina bilder! Aklejan är en av de finaste upp och ner växterna som finns.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.