Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 23 oktober 2012

Höstblomning.

Här kommer nu bilder från dom sista blommande växterna hos mig.Rosen Gråsten.Hoppas knoppen hinner öppna sig innan kylan kommer i helgen.Håller på ute idag och klipper ner växter och räfsar löv .Vi har SOL idag .Helt underbart.Ska äta lite mat nu och sedan ut igen.
Prakttry
Pampasgräs.Flyttade in det i växthuset i går då jag såg att det nog är en vippa på väg upp ur ett strå.Vore så kul att få se det då det är rosa stora vippor.Kanske det överlever där inne i vinter.
Den här Tidlösan har jag ju visat flera gånger men den är ju fortfarande lika vacker.
Och vid vår trappa växer och blommar den här lilla sötnosen som jag inte har något namn på.
Vädd
Rosa Lavendel som gör ett sista ryck och blommar på.
Ibland blir regndropparna som smycken .Se bara här så fint dom glittrar.Nu är nog maten klar så ha en bra dag ni med hoppas solen lyser även hos er.

9 kommentarer:

  1. Här är det ingen sol, men det är uppehåll och vindstilla i alla fall....alltid något :-)

    Din Tidlösa är så otroligt läcker. Jag har också köpt vita Tidlösa i år. Hoppas dom klarar sig!

    Ha en fin dag i solen!

    SvaraRadera
  2. Vit tidlösa har jag aldrig sett, så fin den var. Ja, än så länge kan man hitta en och annan blomma utslagen, men nästa vecka ska det bli kallt och frost så då dör de nog.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Your white Tidlösan is very beautiful. All of the petals are still perfect, which is great for this time of year.

    SvaraRadera
  4. Vackra höstbilder, du har ju fortfarande en hel del som påminner lite om sommar. I dag har vi äntligen sol och strålande höstväder. Hälsnin gar/Carita

    SvaraRadera
  5. Härligt med de blommor som fortfarande finns kvar, men nu sjunger väl det mesta på sista versen.
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  6. Nämen vad sjutton det slår mig nu att min try inte blommar i år eller kan jag missat det? Hm den har vackra blommor hur som helst :)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  7. Har haft sol och rensningsorgie i min långa perennarabatt idag. Så jag fick en hel skottkärra full, igen, med ogräs. (Hönsen tackar och kacklar.)
    Så mycket fint du fortfarande har i blom i din trädgård. Och din dubbla vita Colchium är bara helt ljuvlig.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  8. Vad fint det blommar hos dig fortfarande! Ska ut strax för i morse när jag var ute med Santos så såg jag att det fanns en del kvar att dokumentera, men det är jättegrått så någon större lust har jag inte. Men i morgon bitti åker jag till Stockholm och sen är jag inte hemma förrän natten till lördag - och då är nog allt borta!

    SvaraRadera
  9. Gillar inte Tidlösor men din dubbla vita var mycket fin!!!
    Vad kul nu fick jag veta vad mitt gräs heter Pampasgräs! övervintrade mitt förra vintern i vinterträdgården och kommer göra så i år med.
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.