Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 20 oktober 2012

Hejsan denna gråa eftermiddag.Alltså vad har vi gjort för att detta väder ska få ta knäcken på oss.Pratade med sonen för några timmar sedan.Han bor i Shanghai på 29  våningen och han satt och såg på solen som dalade ner bakom skyskrapan som ligger mitt i mot hans hus.25grader varmt.Gissa om man blir avundsjuk.Om någon vecka åker hela familjen dit då skolan får höstlov.Nu är det ju bara en av tre barnbarn som går i skolan de andra två jobbar.                                                   
 Eftersom man inte kan vara ute då det regnar för tredje dagen i rad så får man försöka hitta på något pyssel inne.Därför hämtade jag in den här fina lyktan och tände ett värmeljus i den för att få det att kännas lite varmare och trevligare.

Det här silverfatet fick lite pynt framplockat från skåpen.Det här skåpet som fatet står på är jag mycket glad för.Köpt på Ekea för några år sedan.

Här syns lyktan lite bättre.Den är tillverkad i blankt stål.Håller sig så fin.Nu  ska jag gå och sätta mig och läsa vidare i min bok.   Jag hoppas verkligen att ni har en skönare lördag mot vad vi har .Ha det gott.

1 kommentar:

  1. Vad ombonat o mysigt du har det.
    Här regnar det o har gjort så heeela dan :-(
    KRAM från mig!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.