Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 13 oktober 2012

Inte trädgård idag.

Tänkte visa lite vad jag sysslade med för några år sedan nämligen att måla på porslin och sedan bränna i ugn.Ugnen står fortfarande kvar nere i källaren om jag skulle få lust att måla något mer.Jag har även lera kvar sedan den tiden.Det här rostiga ägget har ju inte något med det att göra .Bara en av de rostiga prylar som jag älskar.
Ops.Nu kom det lite trädgård .Den här lilla rosen råkade jag bryta av från dess gren då jag flyttade krukan den stod i.De två porslinsrosorna är köp från M, s butik.Den lilla lilla asken med en ros på locket har jag målat.Vilket pilljobb.Duken under är ett arv efter min kära mor.Så den har några år på nacken.
Sen kommer det några porslins tallrikar som jag målat.Det är tre stycken väggtallrikar med mycket olika motiv.

Röda vinter äpplen.

Och ett fantasi slott .Var kul att måla då man fick använda lite olika tekniker.
Nu vet ni vad jag brukade pyssla med förut.

Nu har jag fått sådan lust att sticka så jag har två stickningar på gång just nu.Volangshalen .Den är snart klar.Och så sticker jag en kofta som jag hoppas jag ska få klar det här året .
Ha nu en skön helg.
 

3 kommentarer:

  1. Va kreativ och duktig du är! Imponerande!

    Ha en fortsatt fin helg!

    SvaraRadera
  2. Wow, vad mycket fint du gör, Gunsan! Håller med Nora, sååå imponerande och vilken energi du har!
    Ha det finfint!

    SvaraRadera
  3. Åh, så roligt! Höll på med porslinsmålning när jag gick på högstadiet, men det var sååå länge sedan. Skulle vara roligt att testa igen. Kom aldrig i närheten av dina fantastiskt fina alster.

    Kram
    //Linda

    PS! Har sått penséer :)

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.