Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 16 oktober 2012

Lite nytt till köksfönstret.

Sol vi har haft lite sol idag.Så härligt man blir så glad.
Fick lov att slänga lite växter i köksfönstret idag och då blev det så tomt att jag vandrade ner till Blomsteraffären och inhandlade både blommor och nya krukor.De här små krukorna kostade bara 39:-st.Den större 119:-Dom är lite grålila i färgen .Snygga.Till den stora köpte jag och satt en Peperomia clusiifolia red margin.

Vackra mörkt gröna blad med en lila kant.Snyggt.


Den lilla Kottepalmen fick ny jord och kruka för att inte känna sig som den fattiga kusinen från landet när det nu kom nytt i fönstret

Dom passar bra där.
Sen så måste jag hälsa ny följare välkommen.En till så är vi 100st som följer mitt skrivande.
Måste tacka för alla fina kommentarer som jag fått här.
Jag läser dom och gläder mig.
Ha det så bra.

9 kommentarer:

  1. Det vart ju kanon fina höstfärger som passar så fint just nu!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Måste fråga, vad är det för blomma du har längst upp på bilden.
    Den är ju så vacker!!! Fint med alla höstglödar de lyser verkligen upp nu i fönsterkarmen.
    Ha det gott Meta

    SvaraRadera
  3. Det er hyggelig å kjøpe seg noe nytt, slik at man kan pynte litt rundt seg!

    Kjempe koselig ble det! Klem

    SvaraRadera
  4. Vad härligt med nya växter på fönsterbrädan.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Meta.
    Det är en Tidlösa.Visst är den fin.Blommar där ute lika fint fortfarande.
    Gunsan

    SvaraRadera
  6. Jättefina krukor - och växter! Blev riktigt tjusigt, men ärligt talat gillade jag inte den vanliga lerkrukan bredvid. Ska du inte ha en annan/ny där!?

    SvaraRadera
  7. Susie.
    Du har så rätt.Den ska bytas ut snart.Bra jag gått igenom mitt förråd av krukor först för att se om jag har något passande.Annars blir det till att köpa en.Kram.

    SvaraRadera
  8. Vilka fina fönstersmygar du har gjort, jättemysigt. Hälsningar/Carita

    SvaraRadera
  9. Oj, vilken fin blomma i bannern. Ser ut som en magnolia, men undrar om det är en tidlösa? Superhärlig!

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.