Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 12 oktober 2012

Ren och skär lycka.

Ren och skär lycka det kan vara massor med olika saker.Ett frö som gror efter ett år.Eller när det händer något bra med barnen.Som när M fick jobb direkt efter att hon lagt ner sin butik.Sådana saker och händelser kan man tycka ger lycka.
För mig själv är det den dagen förra hösten då telefonen ringde och en läkare på Mälarsjukhuset berättade att tumören som tagits bort i mitt bröst inte var en sådan som man måste efterbehandla med cellgifter.Jag behövde "bara"äta antihormon tabletter i 5 år.Efter det samtalet så kände jag ren och skär lycka.Som jag oroat mig för denna behandling som jag nu inte behövde genomgå.Så nu knaprar jag mina tabletter och känner mig frisk.
Sedan brukar R komma hem med en bukett blommor lite då och då bara för att han vill göra mig glad.Det ger allt lite lycka.
Kolla gärna min nya sida sådd 2013 .Där visar jag vad jag ska så i vår och då när jag står där med jord och fröer då är jag lycklig.
Vill ni se fler tolkningar så besök Helena med bloggen Bland rosor och bladlöss.
Ha en skön helg .PS. Glöm inte min utlottning av fröer.DS

18 kommentarer:

  1. Det är bra lycka, när man får besked som gör att den gnagande oron försvinner... Härlig rosbukett, sånt blir man också glad av!
    Ha en bra helg.

    /Liv

    SvaraRadera
  2. Lycka kan verkligen vara allt från ett leende till att få ett glatt besked. Det viktigaste är att ta sig tid för att se/ märka dessa saker. Oftast stressa man igenom livet så man missar all lycka. Låter kanskeflummigt men jag tror att ni förstår vad jag menar :-)
    Ha en bra dag!
    / Sylvia

    SvaraRadera
  3. Det måste ha varit en otrolig lycka att få det beskedet slår nog all annan.
    Önskar dig en underbar helg.
    Kram Ing-Mari

    SvaraRadera
  4. Det om något är väl total lycka att få det beskedet!!!
    Vilken fin bukett du fått.
    Ha en underbar helg!!!

    SvaraRadera
  5. Åh vilken glädje! Att få ett positivt besked i ett oroligt skede i livet är lycka! ♥

    Trevlig helg Gunsan!

    SvaraRadera
  6. Vilken himlastormande lyckokänsla att få ett sådant positivt besked.
    Och en fantastiskt omtänksam man har du också.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  7. Vad skönt, att du slapp cellgifter! Förstår att det var en stor lycka att få det utlåtandet.
    Skall svara på din fråga. Lejongapsrankan är en perenn växt, men den odlas som ettåring i Sverige (vet inte om det finns någon zon som den klarar, eller om det hjälper med vintertäckning). Man kan spara knölarna, som man gör med dahliaknölar år från år. Jag gjorde det nu senast, men den blev inte större ändå, mot om jag hade frösått den under våren. Men, denna sommar kanske inte var den bästa, kanske frösådder hade gått jättedåligt i år.

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  8. Men du är helt otrolig. Du är den första jag har hört som har börjat planera för vårsådderna. Det gjorde mig lycklig :-)
    Ha en härlig helg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  9. Tänker man efter har man mycket att vara lycklig över.

    SvaraRadera
  10. Vilken vacker bukett. Vilken lyckokänsla det måste ha varit att få det beskedet. Kram

    SvaraRadera
  11. Visst är det så...lycka kan uttrycka sig på många olika sätt och personligen så tror jag att det beskedet skulle kännas som den största lyckan.
    Vacker bukett att känna lycka över.
    Trevlig helg
    Kram

    SvaraRadera
  12. Oj, det blir nästan svårt att kommentera. Det förstår jag verkligen att det är lycka och lättnad, för er båda! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  13. Mmmm! En allvarlig och tänkvärd tolkning. Tack för det! Det enda man vill när man är sjuk är att bli frisk och blir man det så är det lycka, på riktigt!

    Kram

    SvaraRadera
  14. Kan inte tänka mig nån större lycka just nu....vad härligt.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  15. Oj, vilken lycka att få det samtalet!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  16. Så sant, barnen och hälsan är viktigast!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Vilken vacker bukett! Goda besked blir man absolut lycklig av.
    Kram Carina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.