Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 30 oktober 2012

Roligt med posten.

I dag fick jag vinsten från Helena med bloggen www.helenstrdgrd.blogspot.se.
Bullber från en lilja som jag nu ska sätta i små krukor.Det var många hon skickat.Får jag göra lite roligt jobb i källaren
Ser ni vad som sitter på bladet.Vita flygare.Attan också.Nu måste jag försöka sanera där nere .Är det någon som har ett bra tips om hur nått blir av med dom här rackarna
Auriclurna verkar trivas för den ena efter den andra börjar blomma.Det här är Grimson Glow.
Nu när jag inte får motion ute så har jag tagit fram mitt promenadband och börjat promenera på det.Och om det är bra väder så tar jag promenaden ute.
Ska göra det sedan jag fikat för jag behöver låna nya böcker har läst slut på alla
Så idag blir jag extra duktig eftersom jag redan promenerat på bandet.
Min diabetes har varit lite strulig ett tag trots att jag äter tablett mot den.Men tror att det beror på att jag ätit för mycket sött och suttit stilla för mycket.Men nu jäklar ska det bli ordning på tanten
Ha en bra dag.
Vi hörs.

8 kommentarer:

  1. Stort grattis till vinsten och lycka till med liljorna. De är ju jätteläckra - tänk hur fint det blir hos dig sen när de blommar.
    Hoppas din diabetes blir bättre!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Usch för vita flygare! Jag har något som heter PYRETAL mycket effektivt...allt dör som har med skadeinsekter att göra! Luktar hemskt men den tar de hemska krypen, jag lovar!
    Ha det bra,Karla.

    SvaraRadera
  3. Dina auriklar är fantastiska. Jag har bara en, än så länge för min andra dog under sommaren i rabatten. Nu har jag bestämt att den alltid ska få bo i en kruka och ska skaffa fler så jag kan göra en teater till våren. Men att dina blommar så här års?? Är det "brukligt"?

    //Veronica

    SvaraRadera
  4. Så utrolig flotte Aurikler du har!

    Ønsker deg en flott uke! Klem

    SvaraRadera
  5. Grattis till den vinsten!!
    Härliga aurikler har du , jag har kvar mina i rabatterna jag..hoppas de överlever.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  6. Trevligt med vinst. Ibland har jag gett blommorna en het snabb dusch.

    SvaraRadera
  7. Grattis till vinsten - gillar liljor väldans mycket!
    Igår fick jag ett jättepaket från Holland. Det var efterleveransen av mina liljor som dykt upp, så idag vet jag vad jag MÅSTE göra. Ut och gräva! Usch!!!!!

    SvaraRadera
  8. Fint att posten har fungerat och bulbillerna har kommit fram välbehållna.

    Vacker Aurikel!
    Hoppas du får bort de vita flygarna eftersom det är inte kul att ha bland växterna.

    Önskar dig en härlig dag!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.