Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 14 oktober 2012

Sista krukan inne och nere i källaren.

Oj vilka fina höstfärger det blir .Det här lilla prydnadsträdet har två fina perioder.Första gången på våren då det blommar på bar kvist och är helt täckt av små vita blommor med lite rosa i.Och så nu på hösten då den får en fin höst färg.
Prunus incisa.Kojou-No-Mai.

Nu så har även Kamelian fått komma inomhus.Nu har det varit lätt frost flera nätter så jag tänkte att det var lika bra att bära in den.Många knoppar har den satt.

Det har slagit rot en Ormbunke i krukan .Finns en stor fin bredvid platsen där krukan står på vår och sommar.

Titt ut.Här är jag.Auriklern Golden Hind leker lite kurra gömma bland bladen.

Och den vita Julrosen har laddat för blomning i vinter.

Louise Odier ger inte upp riktigt än.Ser att det är en knopp till bakom blomman.

Tror att Stenkyndeln är som finast nu när det snart är slut på blomnings tiden.

En till som inte ger upp i första taget.Den här ska jag så nästa vår igen.Har sparat frön så jag ska få fler plantor.Toppen om man kan få ha blomning på fler ställen hela hösten.
Idag söndag är det regnigt och grått.Måste ha lyset tänt hela dagen tror jag.

Stickade färdig min Volangshal i går eftermiddag.Den blev så fin.Så nu kan jag sätta fart med koftan jag håller på med.

Jag hoppas ni andra har bättre väder så ni kan vara ute.
Här blir det till att sitta inne hela dagen.
Önskar er en fortsatt trevlig söndag.
Ha det gott.
 

12 kommentarer:

  1. Här är det också inneväder. Men det gör inte så mycket. Jag är jätteförkyld så jag hade nog fått stanna inne även om vädret varit bra.
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  2. Hej Gunsan!

    Har regnat här oxå hela dagen, blev mkt vid datorn. Tittade in här o fick glädjen av läsa i Din blogg.

    Kram till Dig
    Elizabethan

    SvaraRadera
  3. Jag har en kofta igång och en mössa på rundstickorna. Skönt att pyssla med i förkylningstider. Kram kram Mu

    SvaraRadera
  4. Inget trädgårdsväder här heller... har fått in pelargoner och fuchsior och hoppas de vill vara med ett år till :)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Minsann inget trädgårdsväder här heller! I dag öser det ner! Hade planerat att ta in trädgårsmöblerna i dag! Men det får vänta!/Lila-Christina

    SvaraRadera
  6. Vi hade bra trädgårdsväder nästan hela dagen, mina Julrosor har kommit lika långt som dina, något att se fram mot.
    Ha en bra dag
    Mariana

    SvaraRadera
  7. Hej! Vilken fin ros du har! Jag ska genast googla på namnet!
    Ha en bra dag,Karla.

    SvaraRadera
  8. Det var verkligen ett fint litet träd.Jag har oxå en del knoppar på cameliorna hoppas bara att de får sitta kvar nu...
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  9. Hej Gunsan!
    Oj så mycket fint du har att visaAtt ha blommande auriklar nu måste vara en fröjd!/Anja

    SvaraRadera
  10. Den där Prunus incisa `Kojou-No-Mai´ skulle jag gärna vilja ha, så den hamnar på min önskelista! Dessutom är det ju också så att Prunus växer väldigt bra här - så för en gångs skulle är det nått man både gillar och som kommer att trivas!!

    SvaraRadera
  11. Så roligt med den självsådda ormbunken hos din kamelia. Passar ihop, de där två.
    Ha det bra, trots regn och rusk.
    Törnrosa

    SvaraRadera
  12. Härliga bilder! Roligt att ha hittat till dig..jag ser ju att du är ju så fantastisk duktig på att måla!! Jättefina porslinstallrikar.
    Kul att du vill vara med i min utlottning också
    Ha en fin dag
    Anneli

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.