Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 9 oktober 2012

Sista lökarna i jorden.

I går så hade jag ett paket i brevlådan från Jennys Frön &; Sånt.Så det blev till att gräva och plantera för idag skulle det ju komma regn.Tur  att jag sett vädret på kvällen för vi har fått över 20mm under natten och förmiddagen.Men nu fick jag ner allt och grävde även bort en växt som dyker upp överallt.Tror den kallas Falsk Lupin.Den är fin när den blommar men vill inte ha den mitt uppe i tex. Irisarna.
Det här är vad min paket innehöll.

Crocus fleischeri.
Fritillaria imperialis Striped Beauty Kejsarkrona.
Allium amplectens Graceful Beauty.
Fritillaria raddeana Halmgul klocklilja.
Fritillaria imperialis aureomarginata-Variegerad Kejsarkrona.
Iris bucharica Gul Junoros.
Stor nunneört Puple Beauty .Corydalis solida.
Stor nunneört george P Baker.Crydalis solida.
Narciius Albus plena odoratus.

Ska bli så kul att få se allt blomma i vår.
I mitt förra inlägg kan ni vara med och ta lotter för att vinna fröer.
Nu börjar solen bryta genom de tjocka regnmolnen.Tänk om det ville bli fint i morgon så man kunde förtsätta med lite städning i trädgården.
Kul att ni tittade in.Ha en skön kväll.

 
 

9 kommentarer:

  1. Vilket härligt lökpaket du har fått i brevlådan.
    Kommer att blomma vackert till våren :=)

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Det är så härligt med höstlökar! Fast de tär inte så kul att ge sig ut och plantera i det här skitvädret som är nu. Jag satt ju mina för flera veckor sen (fick dom otroligt tidigt, vilket var skönt) men jag saknar fortfarande leveransen av liljorna. Dom kommer väl förmodligen så sent att det är snö ute.....

    SvaraRadera
  3. Kajsarkronor som är så fina, det får jag nog skriva upp på min önskelista :-)

    SvaraRadera
  4. Ja, idag har det regnat, Tog det som en allmänna-ärenden-som-ska-göras och vilodag.Laddar för imorgon, då blir det fint trädgårdsväder!!Lökar kan man inte få för många.....

    SvaraRadera
  5. Det är så fint på våren och sommaren när allt kommer upp men ett "hästjobb" att sätta alla dessa lökar. Men ska trädgården vara fin får vi lida pin...... ;)

    //Veronica

    SvaraRadera
  6. Åh, har du fått dina lökar! Mina har inte kommit än. Gör inte så mycket för de ska ned i jorden där det står dahlior just nu. Och de vill jag har kvar tills frosten tar dem.
    Visst längtar man lite till våren redan nu?
    Kramar!

    SvaraRadera
  7. Som jag väntar på fröer från Jennys fröer & sånt :-) Den sista leveransen sen kan jag peta ner allt i jorden.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  8. Många vackra lökar du har köpt. Den där varigerade kejsarkronan är ursnygg och läcker. En riktig höjdare, hi hi, på två sätt.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  9. Det är så kul med lökar! Det kommer att bli så fint hos dig till våren när alla de där lökarna blommar.
    Kram Carina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.