Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 22 oktober 2012

Vackert förfall.

Det är ju väldigt vackert på sitt sätt just nu i trädgården trots att höst och kyla börjar sätta fula spår .Men det blir fint i det fula med.Det här Japanska körbärs trädet har tappat massor med blad men är så vackert ändå med den lysande färgen..
 
Och en del av Hostorna får så fin gulbrun färg innan de förvandlas till slemmiga saker som man inte vill ta i.
Dom här har snart gjort sitt för i år.Medan kompisen i krukan bredvid fortfarande är lika fin.(Bilden under)
Den Amerikanska Blåbärs busken har fått en härlig färg.Vet inte vad man ska kalla den färgen.Rosaröd?
När jag gick runt med kameran idag så hittade jag många växter som fortsätter att blomma och trotsa regnet.Idag är det uppehåll men mulet och grått.
Dom blommorna kommer sedan i ett senare inlägg.
Nu önskar jag er en skön måndag.
Ha det gott.

4 kommentarer:

  1. Javisst är det vackert i det fula.
    Vill ge dig ett litet tips om en blogg om att utbilda sig till trädgårdsmästare.
    http://wettergrenskan.bloggplatsen.se/
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  2. Ha en skön måndagkväll själv och nu kommer lite sol... Har jag hört!?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad underbar färg körsbäret har :-)
    Nu utlovas sol hoppas hoppas!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Ja, höstens förfall kan allt vara vacker (:D
    Ha en fin vecka!
    Blomkärringen

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.