Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 30 november 2012

1:a Advent.

Tänkte visa vad jag plockar fram till 1:a Advent.Bla.Den här runda öppna kulan som jag gjorde under min keramik tid.Hela är målad med en mörkt blå färg och sedan har jag borstat silverfärg på alla figurer som finns där inne.Har även lagt på en specialfärg som gör att det glittrar i olika färger när ljuset faller på träden och husen.
Här ser man tomten komma med julgranen.Och även glittret syns här.
På andra sidan bron kommer det en liten lastbil.

Månlampan är även den en sak som plockas fram till advent.
Här hänger kulan över den nymålade bänken i köket.
Och naturligtvis så kan man ju  inte vara utan hyacinter på advent.Det är bara ett stort måste.Kunde inte motstå den fina hjärtat med gammeldags tomtar på.
Så här gjorde jag med två hyacinter.Tog bort all jord och satt dom i de här glasen.Har lite vatten i botten och så la jag vackra små stenar runt om så att de står stadigt.Nu har jag satt alla så att man ser de vackra lökarna.Färgen är ju mörkt röd/lila.Snyggt.I morgon så ska jag göra i ordning adventsljusstaken så den är klar att tändas på söndag.
Det här är vårt sätt att fira första advent.När barnen var små då tillkom ju adventskalender och lucköppning efter Tv-kalendern.Det var mysiga stunder med barnen.
Hoppas nu att ni får en fin helg ni med och vill ni se mer om advent så  gå in hos Helena på bloggen
www.blandrosorochbladloss.blogspot.se
Ha det fint.
 

17 kommentarer:

  1. Wow vilket arbete. Kul att hänga upp sådant man gjort själv. Kraam Pia

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är! Vilka detaljer du har fått till i kulan - imponerande!

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  3. Vad fint du gjort! Kulan är jättefin, vad duktig du är.
    Ha en fin helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Vilken fin boll, så många otroligt väl gjorda detaljer! Härlig tradition. Jag gillar också den här tiden, mest för alla ljusen men även för dofterna: blommor, granris och kryddor.
    Ha en riktigt fin första advent!

    SvaraRadera
  5. Vilken fantastiskt fin keramik kula du är så duktig.

    Trevlig 1:a advent

    SvaraRadera
  6. Jag gillade det fina hjärtat supermycket!

    Ha en skön adventshelg....

    SvaraRadera
  7. Vad du har gjort mycket i din dar! Fint är det också.
    Kul att ha nåt som man gjort att ta fram år från år.
    Ha nu en riktigt fin advent.
    Kram meta

    SvaraRadera
  8. En ovanligt smakfull plasering av hyasinterna, vällyckat. Fin keramik, du är ju en riktig konstnär :)

    SvaraRadera
  9. Häftigt! Det är roligt med saker man gjort själv, eller någon kär person gjort som present. Det ger ett extra värde. Din öppna kula är ju hur häftig som helst!

    SvaraRadera
  10. Så imponerad jag blir. Vilket arbete. Så roligt att ha något helt egentillverkat att ta fram år efter år. Du kan känna dig stolt över ditt fina vinterlandskap.

    Ha en fin första advent!

    SvaraRadera
  11. Tjusigt!!! Det är skönt att plocka fram samma pynt år från år och minnas när man fick, köpte eller gjorde pyntet. Din keramik är helt fantastisk.
    En skön första adventshelg önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  12. Jag blir imponerad, jättefint!
    Ha en härlig advent!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  13. Keramikkulan ser spännande och avancerad ut!
    Ha en bra advent! Luna

    SvaraRadera
  14. Så vackra keramik prydnader! Trevligt att få sätta fram något så personligt!
    /Cika

    SvaraRadera
  15. Helt bedårande...vilken skatt !!
    Trevlig första advent...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  16. Kulan som du gjort själv är jättefin, jag hade också en keramikperiod när jag var yngre.
    Ha en fin 1:a advent/Carita

    SvaraRadera
  17. Vilka konstverk du har att ta fram till advent! Keramik-kulan är ju fantastisk! Jag ser fram emot att se första avsnittet av julkalendern på tv med min yngste son. Får kanske njuta av det ett par år till.
    Ha en fin helg,
    Carina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.