Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 20 november 2012

Än är det inte slut på blomning.

För se här vad som fanns i växthuset idag när jag var där för att bara kolla.Stormhatten har fortfarande så här fina blommor.Och i en kruka bredvid har Riddarsporren skickat upp en ny grön och fin gren med blomknopp i toppen.Nu när det har gått halva November.Nog kan man säga att växtvärlden är fantastisk.Blir intressant att se om den kommer att hinna blomma innan kylan är här .
Och i källaren har de små bullberna från Liljan jag vann av Helena börjat gro.I två krukor kommer det små gröna strån.Lycka.
I köket händer det saker med må ni tro.Bänken är färdigmålad men inte moterad med dörrarna .Lådorna sitter på plats med de nya mörkt blåa knopparna som blev så snygga mot det vita.Men idag får ni bra se det här med de nya krukorna som nu fått Azaleor som innehåll.Det kommer att bli så fint.Så glad att jag kom mig för att börja måla.
I morgon ska det nog bli lite fönsterputsning för idag fick jag paketen med de nya gardinerna som jag köpt.Det ska bli fint till advent har jag tänkt mig.
Nu ska jag gå ner och krypa upp i soffhörnet och läsa en bok.
Ni får ha det så fint.

8 kommentarer:

  1. Trevligt med blommor i växthuset lagom till advent! grattis till att liljorna börjar sticka upp och att du får det fint i köket - sånt piggar upp.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är med sådd och allt! Här är det mesta nerlagt för i år, bara lite drömmar och planer som far runt i huvudet (:D

    SvaraRadera
  3. Det är ju fantastiskt att det kan komma upp blommor nu i nov.
    Var själv på kolonin och skulle plantera de sista lökarna igår och när jag satt ner spaden kom jag på tulpanlökar som hade ljusgula skott på ca. 5 cm. Så blir det lika varmt ett tag till så sticker de väl snart upp ur jorden. "Ur led är tiden" känns det som.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Här får jag nöja mig med azaleor, men de gläder. Det blir liksom inte rätt på hösten utan azaleor.

    SvaraRadera
  5. How nice to still have flowers blooming. The new shoots in the potting trays will give you some more plants to watch as they grow, now that things are so much quieter in the garden.

    SvaraRadera
  6. Gillar azaleor, men jag gillar ju alla blommor har jag kommit underfund med! Den här veckan har jag verkligen tagit mig i kragen och både slängt en massa överväxt fula krukväxter, satt upp ytterbelysningarna och tvättat fönster - dom senare sakerna med bistånd av gubben min. Jag gillar inte att klättra så han har fått tagit 4 fönster på utsidan där det är så högt att jag måste klättra upp på en stege mer än två steg! Och jag lovar, vi har inte tänt belysningarna ännu - det gör vi inte förrän till 1:a advent!!

    SvaraRadera
  7. Visst är det härligt att det bara fortsätter och fortsätter. Trivs med höstens temperatur :)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  8. Hej! Jag gillar dina broderier! Både damen med hatten och hjärtat med den fina fjärilen. Jag skulle också vilja prova göra det...är det svårt? Tänk bara att kunna brodera nåt alldeles eget på en kudde och se det varje gång man villar på den. Små ting är lyckan för mig...trots att de kanske inte syns så väl.
    Ha det bra och tack för dina rader om din ...lilla vinst .Karla.

    SvaraRadera

Om mig

Min bilder

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.