Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 10 november 2012

Även insidan av huset får lite pynt.

I går gick jag runt och kollade lite i köket.Kände då att jag saknade skåpet som R gjorde för ganska länge sedan.Vi hade flyttat ut det i vår uterum,men där blev det bara en massa skräp på hyllorna och i lådorna.Så nu tog vi in det igen.Och attans så tungt det är.Jag har bestämt att jag ska måla det vitt och byta alla knoppar på dörrar och lådor.Och det fattas en täcklist mellan dörrarna.Och jag tänker även sätta in lite belysning så mitt porslin syns.Tror det kan bli riktigt fint då.Man tröttnar på furu då det gärna blir så gulbrunt då det åldras
Sen var jag in i blomsteraffären och köpte de här små vita Cyklamen några vita blockljus.Letade fram zinklådan och fixade till det så här.Dom stora Ekollonen köpte jag på Zetas ett år då M och jag var där.Kul det här att pynta.
Tack för alla fina kommentarer på dröminlägget.Gjorde min dag .
Önskar er en skön helg.
PS Har ni sett att jag gjort två nya sidor här på bloggen.En med mina hobbyarbeten och en med lista på fröer jag ska så nästa år.Klicka bara på länken överst på den här sidan så kommer ni in där om ni vill.DS

5 kommentarer:

  1. The white cyclamen coordinate well with your display. It's nice to have some indoor blooms, as there is less to surprise us in the garden at this time of year.

    SvaraRadera
  2. Det kommer att bli jättefint med vitt, jag är som du, tröttnar på furu när det blir gult. Känner också ett superstort behov att pynta. Måste spana in blombutiken och se om de har några små cyklamen.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Vad fint! Ekollonen gillade jag mycket(det blir nåt att leta efter) Blir lite full i skratt, förr skulle alla ha furu nu vill alla ha vitt undrar vad nästa färg blir.Håller med om att det blir mörkt med furu så vitt är definitivt bättre val!

    SvaraRadera
  4. Ditt fina pyssel i vita skalan kommer att bli än vackrare med skänken målad vit. Du måste visa det när det är färdigt.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  5. Skapet ditt kjem til å bli flott når du malar det kvitt.
    Nydelig pynt du har laga til på fatet.
    God ny veke til deg, Klem :)

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.