Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 25 november 2012

Bara mer och mer dimma.

Vi har haft en sådan trevlig lördag med son och sonhustru på besök och på vägen hit hämtade de upp vår dottern också .Vi bjöd på kalkonmiddag som blev mycket god .Och två härligt mysiga hundar var även dom med på besöket.Kul att dom kom bra överens även om Vippa var lite reserverad mot Milou.Dom har träffats förut men det var ett tag sedan nu.
Sonen hade med en stor bukett med Liljor.Kände hur doften började spridas i hela bottenvåningen i går.Och möttes av doften i morse när jag gick ner för att fixa frukost.
Nu har sonen med fru åkt hem till hennes pappa som bor här i Oxelösund med.M lånade vår bil och åkte hem i går eftermiddag.Trevligt med sådana besök av barnen.
Vi har en hemsk dimma här idag som bara blir tätare .Snart ser man inte grannarna längre.Så jag ska då inte gå ut.För dimman gör nog att man blir ganska blöt.Ser att det är så blött ute.
Det är lite olika sorters liljor i buketten.Härligt att få nu när allt är slut i trädgården.Men tyckte jag såg ett par rosor som inte gett upp ännu.
Hoppas ni har lite bättre väder en det vi fått i dag.
Ha en skön Söndag.
Skriv gärna en liten hälsning så blir jag så glad.

5 kommentarer:

  1. Vilka härliga liljor :-)
    Man blir så glad när man ser lite blomsterfägring.
    Ha en bra söndag!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Du har fostrat sonen väl som kommer med så vackra blommor!

    SvaraRadera
  3. Vilken välartad son du har! Kommer med blomster som doftar gott i hela huset. Härligt!
    Här är det också grått men ingen dimma då vi har klar luft och det är nollgradigt.

    Önskar dig en fin söndag!
    Ina

    SvaraRadera
  4. Vilka fina liljor! Här öser regnet ner ...

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  5. Underbara liljor och underbar header med dina rosor!
    Själv har jag slängt en massa inneblommor (bl.a. utblommade och överväxta ordkidéer och St paulia,så på onsdag när jag ska till Visby och mammografi (inte kul, men det måste ju göras) så ska jag passa på att köpa lite julblommor.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.