Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndagen den 26:e november 2012

Dessa fantastiska blommor.

Bara jublade när jag fick se den här underbart vackra Kameliablomman nere i källaren.Var ner för att hänga tvätt och vattna där nere.Och in mot väggen får jag då se den här sötnosen.Och två till är på gång.Kan man bli gladare,tror inte det just nu.Så synd att jag inte sett det i söndags så sonen hade fått se den då den är en present från honom och sonhustrun.

Har putsat lite fönster idag .Hant att göra klart ett på båda sidor innan det började regna .Sen har jag tagit på insidan på flera stycken och satt upp rena gardiner.Blir det bra väder någon dag så är det bara att svänga runt dom och ta utsidan.Snart är det ju första Advent och då vill jag ha fina fönster.Om jag kan ska jag göra klart i morgon om inte ryggen säger ifrån.Värker som tandvärk just nu.Så vi får se.  
Vi fick vår nyinköpta snöslunga hemkörd idag.Så nu kan det få snöa så mycket det vill säger maken.
Kom ihåg nu att imorgon ska jag till frissan och klippa mig lite.Ska bli så skönt.Då klarar jag mig till efter nyår.
Ha det fint.

3 kommentarer:

  1. Tack för din rara kommentar...den värmde och så roligt att få träffa dig, hoppas vi ses snart igen, kram VIOLAN

    SvaraRadera
  2. Den har helt underbara blommor - men lite trist att den står i källaren!? Är det för att den inte tål vår torra husvärme?
    I morgon ska jag ju till sjukan i Visby, men på torsdag ska jag också till frissan. Tänkte färga en mörkare botten runt om. Såg nämligen en på julmarknaden som hade det, men hon hade ljusare grått än mig. Fast det var så otroligt snyggt.....

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att upptecka dessa skönheter mitt i tvätthänget :)
    Önskar dig nu godkväll, kram från Maria

    SvaraRadera

Om mig

Min bilder

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.