Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 9 november 2012

Fredagstema. DRÖMMAR.

Drömmar .Ja det är tur att man har dom.Livet blir mycket lättare när man kan drömma sig bort ibland.Bara tänk när man kan gå ut och sniffa på vårens första blommor .Blåsippor,Vitsippor,Gullvivor och så kommer alla lökväxter.Det är den stunden jag gärna drömmer om.
Eller en varm skön sommardag då Smultronen är mogna och man plocka en full skål och sedan mumsa i sig.Kan till och med känna doften i mina drömmar.
När dom här små Tulpanerna blommar har vi kommit ganska långt fram i vårdrömmarna.
och en annan sak som kommer i mina önskedrömmar det är att det vore tid att börja så snart.Himmel vad jag gillar att gå ner i källaren och nosa i sålådorna.Ibland lyckas jag nosa upp små plantor ganska snabbt.Fast ofta måste de få komma ut i kylan för att de ska vilja titta upp.
Detta var min tolkning av temat denna höstfredag.Vill ni se fler tolkningar så gör ett besök hos Helena med bloggen
www.blandrosorochbladloss.blogspot.se
Nu önskar jag er en riktigt skön helg.

23 kommentarer:

  1. Vintern har knappt börjat och jag känner igen mig...jag har också börjat drömma om våren och alla underbara tulpaner som ska komma :-)
    Ha en härlig fredag!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Vad vore livet utan drömmar och längtan!? Ibland förblir det drömmar, men ibland slår de in.
    En skön helg önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  3. Jag drömmar också om både våren och frösådds start:)
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi behöver våra drömmar för att ha önågot att se fram emot,själv har jag börjat planera den nya rabatten i min fantasi/ Carita

      Radera
  4. Ja, det är något särskilt med det där allra första på våren. En fantastisk känsla som är värd att drömmas om igen, och igen, och...;). Ha det gott! //Marie

    SvaraRadera
  5. Nu fick du även mig att drömma.

    SvaraRadera
  6. Åh, visst är det fantastiskt att vi har denna förmåga att drömma. Det lättar upp hela livet:)
    Ha en go' helg,
    Charlotta

    SvaraRadera
  7. Härliga drömmar om våren....
    Tiden går fort... vi är snart där igen :=)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Ja, vem drömmer inte om vår och sommar ... så härligt när vi är där! Det är skönt att dagdrömma och tänka sig hur det ser ut i naturen och i trädgården till våren. Allt blir ju bara så fantastiskt fint! I drömmarna åtminstone ...
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Drømmer er viktig. Du har en flott drøm!

    Ønsker deg en fin helg! Klem

    SvaraRadera
  10. Jag har varit ute och rensat i två timmar nu, oj vilka vårkänslor jag har:)).
    Härligt inlägg.
    Trevlig helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Härliga bilder på fina vårdrömmar.

    Kram Mu

    SvaraRadera
  12. Är det inte det som är så härligt, först färdig med en sommarsäsong så kan vi börja drömma om nästa. Jag gillar verkligen att bo i ett land med fyra årstider :)

    SvaraRadera
  13. Det är tur att vi kan drömma och snart så är vi där och får drömmarna uppfyllda.



    Trevlig helg

    SvaraRadera
  14. Så fina blåsippor, längtar till den tiden... Ha en fin helg.
    /Liv

    SvaraRadera
  15. Dina foton visar verkligen det vi säkert längtar allra mest till nu... våren! Ändå lite skönt att det är ett tag dit så man får vila ryggen lite! Men drömma om den är helt okey :)

    SvaraRadera
  16. Oj den DRÖMMEN smittade av sig direkt...=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  17. Ååååh, det där är verkligen drömmar!!!

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  18. Precis så drömmr jag också nu, längtar.
    Ha en skön helg
    Vivian

    SvaraRadera
  19. Längtar efter våren, drömmer att den snart är här :-)).
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  20. Fina vårliga drömmar. Idag är de en dag närmare.
    /Anette

    SvaraRadera
  21. Vårdrömmarna är härliga.

    Kram

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.