Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 2 november 2012

Fredagstema.Hemlig.

Hemlig det är nästan halva vår trädgard för andra.Allt syns inte från gatan och ovanför vårt hus är det bara skog och inga vägar.Den här fina klängrosen är det bara vi som ser och får njuta av.Flammentanz.
Det här är nedanför trappan till vårt uterum.Det syns nästan inte från gatan.För några år sedan hade vi en massa av våra grannar på besök och det var skoj att höra deras utrop när de kom runt huset och såg uterum och resten av trädgården.
Den här fuskväggen och rabatten ligger mitt imot altanen och uterummet.
Lite höst pynt ett år på altanen.Hemligt för alla .Bara vi som ser.
Här ovanför växthuset börjar den hemliga delen av vår trädgård.
Vår altan och trappan.
Ja det var min tolkning av fredagstemat.vill ni ser fler så besök Helena med bloggen
www.blandrosorochbladloss.blogspot.se
Så vill jag hälsa en ny följare Inga välkommen.Kul att du hittade hit.
Önskar alla en skön helg.
 

17 kommentarer:

Veronica sa...

Men vad häftigt med en pålåtsas vägg! Jag såg inte att det inte var ett riktigt hus :) Hemligt!

Kram

Nora sa...

Vilken härlig trädgård ni har. Ett sånt uterum skulle jag också vilja ha!

Låtsasväggen var ju underbar! Hade du inte skrivit att det var en låtsasvägg hade jag trott att det var ett förråd eller liknande.

Ha en fin fredag!

Kram

Anette sa...

Härligt att få kika in bland allt hemligt. Fuskväggen väcker idéer...
/Anette

Ninnis sa...

Härlig tolkning av dina hemligheter...underbar trädgård...=)

Trevlig helg !

Kram Ninni

Magdalena sa...

Så härligt med en hemlig trädgård och fint har du i den.

Tack för titten.

Ha en trevlig helg!

Anita sa...

Vilken fantastisk trädgård du har! Förstår att grannarna blev saliga när dom fick se det som förut varit hemligt för dom. Gillar verkligen din vägg. Som en filmkuliss. Och vilket fantastiskt fint uterum med altan utanför. Är jätteglad att jag fick se dina hemliga delar av trädgården.

Önskar dig en trevlig helg!

Bettina Bäck sa...

Vilken härlig, varierad och hemlig trädgård. Jag är verkligen svag för stenhällar (tur då att jag har flera i min trädgård också :-)). Trevlig helg!

Meta sa...

Kom jag till dig på besök skulle jag bli jättenyfiken på vad för hemligt som döljer sig bakom den dörren och fönstret vid altanen.Mycket smart grej
Kram Meta

Ingmarie We sa...

Rosen Flammentanz är helt fantastisk! Jag hade den också, men den var så olämpligt placerad att DH tog bort den. Vilket fantastiskt uterum. Jag har sparat ner fotot på min hårddisk för inspiration. Hoppas att du inte misstycker, vi planerar ett uterum till nästa år. Ha en fin helg.

Rosor och ruiner sa...

Vilken underbar trädgård, o så skönt att kunna ha den lite hemlig. Vår baksida är också rätt osynlig från gatan, det är skönt!

Monica sa...

vackert trädgård ni har! ...och fuskväggen är ju jättekul:)
Tjingeling

Lantloppan sa...

Vad fint du har det, jag gillar verkligen klätterrosen. Rosor känns som någor som ska finnas i hemliga trädgårdar.

/Liv

Helena sa...

En fuskvägg skulle man allt ha!
KRAM från mig!

Pilgrim sa...

Men så vackert och vad hemlig du har varit... De här vyerna har jag inte sett förut, så fint!
Ha en härlig helg!
Kram Hélena

Northern Shade sa...

You have many secret little areas in your garden. Even after you write that it was a fake wall, I didn't notice until I read the comments, and then went back to take a closer look at the photo.

I like the way you've integrated the rock outcroppings and the deck that is shown in your picture with the lanterns.

Lena/isis sa...

Men vilken underbar trädgård du har. Fuskväggen var ett riktigt bra tips.

Kram

Carita och Bertel sa...

Du har jättefin trädgård med många detaljer ser jag.Hälsningar Carita

Om mig

Min bilder

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.