Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



lördag 3 november 2012

Har pysslat och tänt ett ljus.

Fick tidningen Fixa Vinter igår med posten.Och då blev jag inspirerad till att göra något kul igen ute.Så jag letade runt igen bland mina prylar och här är nu resultatet.Växterna och och de turkosa lycktorna är inköpta idag.Annars så är det prylar som jag har gömda i skåp och lådor som nu kommit till andvändning.Eftersom det är Alla helgons helg så har jag tänt några ljus till minne av nära och kära som inte längre finns här hos oss.
Som synes så är det samma gamla väder med regnskurar lite då och då som det har varit större delen av hösten.
Tror det där kommer att se riktigt mysigt ut sedan när mörkret faller.
Ska hämta dit stolen som hör till det där lilla bordet sedan när vädret blir bättre.
Har postat den sista vinsten med fröer idag den gick ju till Elin i Norge.Hoppas hon får dom i början på veckan som kommer.
Nu önskar jag er en skön helg.Gissar många av er besöker någon kyrkogård och tänder ljus i dag.
Ha det fint.

11 kommentarer:

  1. Ett altare till Alla helgon och lyktan kommer att lysa så fint i skymningen.Kul idé att använda spökslottet. Tänk om nån kunde göra en sån här gravdekoration...jag väntar på att nån modig ska våga!

    Ha en fin Alla Helgon

    /Anette

    SvaraRadera
  2. Det är fint att tända ljus ute såna här kvällar. Jag åker inte till kyrkogården utan har tänt massvis ljus i trädgården istället med tanke på de som lämnat oss!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det blev riktigt gulligt!!
    Tänder också ljus hemma.
    Ha en trevlig helg
    Mariana

    SvaraRadera
  4. Det er så utrolig koselig med levendelys. Det ble kjempe koselig hos deg!

    Ønsker deg en fortsatt fin helg, og du er hjertelig velkommen til å delta på min fotoutfordring i helgen!

    Klem

    SvaraRadera
  5. Så fint du har gjort, jag gillar verkligen slottet, det passade bra där :-)

    /Liv

    SvaraRadera
  6. Hei,
    Så fint du har pynta og ekstra koselig blir det med levande lys.
    Ha det godt :)

    SvaraRadera
  7. Vad fint du gjort det. Inte för att jag förstår hur du får dina lyktor att lysa där i regnet. Här kommer det t o m in i mina stora lyktor jag har stående på trappan. Inte alls så kul.
    Hoppas du har en fin söndag.
    Kram från Elzie som inte alls gillar att hon missat din utlottning, haha.

    SvaraRadera
  8. Visst är det toppen med trädgårdstidningarna man blir så inspirerad :-) Vad fint du fått till det!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  9. Sån härlig fantasi du har! Blev ritigt glad över att se ditt pyssel.
    Och din nya header är jättefin! Kul också att se ditt bildspel. Så duktigt du är.
    Hej hopp från Törnrosa

    SvaraRadera
  10. Visst är det kul att dekorera - även ute - men man vill ju gärna att det ska vara så hyfsat väder att man kan njuta av det också!
    Läste tillbaka lite och såg då din "hemliga trädgård", jättefint! Här är det nästan tvärtom, framsidan är ju helt öppen - men ok, en del blir väldigt förvånade när dom ser baksidan som har precis lika mycket växter numera. Det är faktiskt riktigt roligt att se besökarnas förvånade miner, eller hur!?

    SvaraRadera
  11. Fin . Hvor ser det indbydende og hyggeligt ud.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig dag.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.