Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 18 november 2012

Julmarknad.

Årets första julmarknad avklarad.En mycket trevlig utflykt,trots den gråkalla vädret som på hemvägen övergick i regn.Kan tänka mig att dom som stod där och sålde sina saker blir bottenfrusna innan dagen är slut.Tog inte många kort där då det inomhus var mycket folk och trångt.M kände de flesta  som sålde saker då hon själv var med  förra julen
Detta är dagens inhandlade saker.Krukorna var så snygga .Har den där krackelerade ytan som jag är så glad i.Konen med lammöron kunde jag bara inte motstå.Och den lilla Madonnan i betong fick ett nytt hem hos mig.
Här syns de fina detaljerna bra.
Nu är snart bänken eller skåpet ska jag kanske kalla det färdigmålat.Sen ska det stå och härda i ett par dagar innan vi monterar dit dörrar och lådor.M hade med sig två olika knoppar att välja på och jag tror att jag tar en mörkt blå sort som kommer att bli fin mot det vita.
Får jobba på så det är klart till helgen då sonen med fru kommer på besök.Även M kommer då .Då ska vi äta något gott och bara umgås och ha det mysigt.
Ha det gott där ute i gråvädret.Hoppas vi kommer att få se solen snart igen. 
 

8 kommentarer:

  1. Vad härligt med julmarknad. Min första blir nog nästa helg.
    Krukorna var underbart fina.

    SvaraRadera
  2. Jag längtar till julmarknaden också men det blir inte förrän om en vecka.
    Riktigt fina köp du gjort.
    Konen av lammöron var riktigt fin.


    Ha en fin start på veckan

    SvaraRadera
  3. Kjempe koselig med julemarked! Her var det mye fint!

    Klem vivi

    SvaraRadera
  4. Så fina bilder du lagt upp på mina saker!! Du skulle ha gett dig till känna idag när du handlade!
    Jag hoppas att lammöronsgranen kommer att trivas hos dig!
    Nog var vi frusna alltid efter två dagar, fast jag ser så påpälsad ut på bilden du lagt upp så jag borde inte ha frusit alls tycker jag!!!
    Ha en fortsatt skön "före-julen" period!
    Växthusmadam

    SvaraRadera
  5. Vilka ovanlig och fina kransar de hade där! Mysigt med julmarknad och fina saker du hittade:)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Ja, nog var jag lite frusen allt när jag kom hem. Men mysigt var det och min lilla tavla har fått en plats i hallen på en byrå än så länge så får jag se vart den ska sitta sen. Tack för sällskapet! Mu

    SvaraRadera
  7. Det var en tidig start med Julmarknad!
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera
  8. Mysigt med julmarknad!! Fina saker du fick med dig hem.
    kram

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.