Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 16 november 2012

Ljusglimtar.

Ljusglimtar är fredagens tema.Och jag har valt mina vita blommor som är ljusglimtar i skuggiga delar av trädgården.Jag har inte tagit med alla utan bara valt ut dom jag nog är mest förstjust i.Körbärsträdet i full blom.Och solen på väg ner och träffar blommorna med de sista strålarna oj det är så vackert.och på nästa bild är det blommorna på ett vildapel träd som står i ensamt majestät på en äng vid sonens sommarhus.
Sedan kan ljusglimtar var något som händer oss i livet och som är bra.Just nu är det lite ont om sådana i mitt liv.Hoppas verkligen att det blir bättre.Tillvaron är lite jobbig just nu och har varit så länge.Mer ljusglimtar åt folket
Vill ni se fler tolkningar så gör ett besök hos Helena med bloggen
www.blandrosorochbladloss.blogspot.se
Önskar er en skön helg och fortsatt sol som vi ju haft här idag.

24 kommentarer:

  1. Finfina ljusglimtar du bjuder på trots det jobbiga just nu.
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Vita blommor är verkligen vackert och i synnerhet när de sitter på träd! Jag är oerhört svag för blommande träd.

    Styrkekramar till dig! Jag hoppas att det vänder snart!

    SvaraRadera
  3. Tycker mycket om vita blommor. Både i trädgård och inomhus. I år tänkte jag låta julblommorna vara vita! Trevlig helg. /Anette

    SvaraRadera
  4. Vitt är så ljust det kan bli, rent och oskuldsfullt.
    Bra färg att tänka på när det känns mörkt.
    Luna

    SvaraRadera
  5. Vackra vita växter du valt. Många favoriter där:)).
    Hoppas det lättar för dig och du snart kan känna fler ljusglimtar i tillvaron.
    Stor kram från Maria

    SvaraRadera
  6. Vilka bedårande blommor! Jättevackra bilder. Jag hoppas att det vänder för dig och att du får många ljusglimtar snart.

    Bamsekramar Ina

    SvaraRadera
  7. Jag blev väldigt glad av dina vackra vita bilder. Jag älskar nämligen vitt och har en hel rabatt med bara vita växter.

    Jag hoppas att det kommer att blir ljusare för dig snart och önskar dig en skön helg!

    SvaraRadera
  8. Det är når det är tungt som vi behöver trädgården allra mest. Att se allt det vackra det spira .
    Önskar dig en ljus framtid!

    SvaraRadera
  9. Fina vita blommor! Körsbärsträdet är min favorit av dem som du visar, det är så tidigt och så imponerande! Hoppas att ljusglimtarna i ditt liv blir fler i framtiden, ibland är det ju lite motigt.
    Önskar dig en skön helg!

    SvaraRadera
  10. Så vackert! Jag ger vidare en dikt som en av våra bloggvänner hade som som sin ljusglimt på dagens tema.

    "Hur var ditt liv ?
    -Det var storm och nöd
    och kamp i en enda veva;
    det var gäckad längtan
    och fåfäng glöd
    och små glimtar ur molnens reva.
    Jag är så glad att jag fått leva "

    av: Erik Axel Karlfeldt

    SvaraRadera
  11. Vilka underbara ljusglimtar och bilder du bjuder på...=)
    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  12. Those are nice white blooms, and your Astilbe has so many flowers on it. As you mention, white flowers are especially valuable in the shade. They light up the darker areas with their extra light reflection, and keep them from looking too gloomy.

    SvaraRadera
  13. Vilka fina bilder på vita blommor. Kösbärsträd är verkligen underbart när dom slår ut i blom. Hoppas du får nya ljusglimtar att glädjas åt i vintermörkret. Snart är det advent :-)
    Ha en bra helg! /Liv

    SvaraRadera
  14. Vilka fantastiskt fina blommningar du visar.

    Snart är vi förhoppningsvis där och får njuta igen.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  15. OjOj, vilka foton... Jag blev alldeles varm i kroppen av att se på de vackra! Jag hoppas verkligen du snart mår bättre så du får fler ljusglimtar i tillvaron. Det är verkligen inte så lätt att se dem när livet inte är snällt mot en.....

    Kram och ha en skön helg Gunsan !

    SvaraRadera
  16. Underbara vita ljusglimtar du fångat på bild. Hoppas att mörka moln i ditt liv lättar också och att du får lite solglimtar i helgen!

    SvaraRadera
  17. ÅÅ så fina vita ljusglimtar du bjuder på. Jag hoppas verkligen att din tillvaro blir full av ljusglimtar fort.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  18. Vita blommor är riktiga ljusglimtar.

    Kram

    SvaraRadera
  19. Sköna ljusglimtar du visar, den där Irisen har jag suktat efter, det är väl en sibirica?
    Hoppas din tillvaro blir bättre så småningom, det kommer ljusare tider nu i advent.
    Vivian

    SvaraRadera
  20. Mmmm, oohhh, aahhh, vackert :)

    SvaraRadera
  21. Oh, vilka fina ljusglimtar du hittat! Ha en fortatt trevlig helg! :) Mia

    SvaraRadera
  22. Håller med om att vita blommor är verkliga ljusglimtar i vår täppa :) Jag väljer ofta vitt!
    Tjingeling

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.