Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 13 november 2012

Paket med roligt innehåll.

I helgen satt jag och kollade lite på olika webbshoppar och hittade en som hette Glashuset.Där fanns en del saker som jag ville ha bla.den här vågen i gjutjärn så den är tung.Tänkte mig två små krukor med en växt i varje.Men just nu hade jag ingen som passade så det får bli de här porslinskulorna så länge.
Och så köpte jag ett ljushus och en dalahäst i betong.Nöjd med båda .Och så sista bilden ett hjärta i zink och två blad att använda som dekoration .
Och så var jag och köpte färg och penslar så nu ska jag börja måla bänken i morgon.
R har plockat bort dörrarna och även lådorna och de är nu i hans snickarbod som jag får låna och stå och måla i.
Sen berättade M att hon har kvar utav de vackra porslinsknopparna som hon sålde i sin butik.Så då köper jag av henne.Tror de var vita och med något blått på.
Fatet tänkte jag ha lite goda kakor på till advent.Pepparkakor tex.Bladen ska jag dekorera med när jag gör julgrupper senare.
Förresten så har vi haft soligt och fint även idag.Gläder mig.
Nu säger jag hej då och ha det så bra.

5 kommentarer:

  1. Vi skulle haft fint väder idag. Och det var strålande sol när vi vaknade - men det gick över och blev grått! Så idag blev det ingen utflykt!
    Det där zinkhuset gillar jag, precis min stil!!

    SvaraRadera
  2. Vågen är jättefin, jag tycker det var snyggt med glaskulorna i.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det var snabbt jobbat med leveransen. Snyggt blev det!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Du ser ju till att hålla dig sysselsatt iaf :)

    Brickan som du ställt brickan på skulle passa som hand i handske i min vinterträdgård....... säg till om du ledsnar ;)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Så duktigt och pysslig du är Gunsan! Vågen är ju jättefin! Hemma hos dig blir det superfint till advent.../Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.