Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 5 november 2012

Titta dom har redan grott.

För två veckor sedan så sådde jag frön som bildats på en Auricular. Mazetta Stripe.Och titta nu här är det tre stycken frön som har grott.Det var inte många frön,men att de kom så fort.Jättekul.Hoppas nu att de överlever vintern och växer till sig  bra.Undrar hur blommorna kommer att se  ut.Vet ju inte om eller vilken annan blomma den korsat sig med.Spännande blir det.
En liten ros har slagit ut och blommar i källaren.
Ute har inte Svavelnejlikan slutat blomma .Verkar som om den är köldtålig för vi har haft riktigt kallt några gånger.
Nere under Körsbärsträdet har den vita Julrosen börjat öppna upp sina knoppar ,men dom döljer sig ännu under bladen.
Sen kunde jag bara inte låta bli att visa den här igen. Två så här fina blommor har den fortfarande.Men nu såg jag att de nog inte står så länge till.Men nog är det fantastiskt att det kan se ut så i början på November.
Den här helgen har varit lugn och fin.Vi har börjat promenera en hel del igen och är det dåligt väder så går jag på mitt promenadband.Måste motionera nu för att hålla sockernivån på ett bra läge.Och jag har slutat äta godis.Jag som är en sån godis råtta.Men nu är det skärpning som gäller.Hoppas nu att jag kan hålla fast vid det här.
Vi har tänt många ljus  den här helgen både ute och inne.Tänk så mysigt det blir.
Ha en bra fortsättning på den nya veckan.
 

9 kommentarer:

  1. Jag har också mina vita Julrosor under ett körsbärsträd:-) En av dem har knoppar, skall bli spännande att se om/när dom börjar blomma.
    Ha en fin måndag!

    SvaraRadera
  2. Det är så härligt när det spirar och gror:)). Vilken ljuvlig julros:)). Inte lätt med diabetes, duktig du är som slutat äta godis.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart hoppfyllt inlägg. Blir alldeles blomglad i den gråa novemberdagen :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Helleborus flower buds are almost as pretty as the open blooms. It must be from the anticipation of having new flowers at a time when so few other perennials produce any.

    SvaraRadera
  5. ÅÅ har du fått frön från den dubbla, så kul att de gror också!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  6. Hm kanske även jag ska så mina aurikelfrön nu?!Fast det är klart jag har inte tänkt ha växthusbelysningen tänd inne på glasverandan än...
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  7. Kul att det tar sig... :) Det där med auriklar.... Jag är fast när det gäller dem fast jag bara har en! Jag vet att jag kommer försöka samla på mig ett antal så småningom. De är bland de vackraste man kan ha:) Och,ja, det är ett härligt sätt att starta dagen på !

    Kram

    SvaraRadera
  8. Å så duktig du är med blommor!
    Sedan måste jag säga Wow till din grupp som du gjort i ditt förra inlägg, jättesnygg
    Ha det gott
    kram Anneli

    SvaraRadera
  9. It will be exciting to see the results from your Mazetta Stripe seedlings, you never know what you will get, perhaps a new Swedish Auricula.
    Best wishes
    Ray

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.