Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 7 november 2012

Välkommen hem.

Det är vad jag säger till de två längst till höger.Resten av den här gruppen har jag haft hemma sedan M stängde sin första butik på landet.Hon lånade den här då för att ha som dekoration i ett av butikens fönster.När sedan de andra delarna kom hem hade hon glömt de där två figurerna och sedan har jag glömt att be henne ta hit dom.Men så igår kväll träffades vi hos hennes son som fyllde år och då var de med.Den här gruppen har jag målat med en teknik där man borstar på färgen.Man toppar penseln som vanligt ,men sedan torkar man bort så mycket färg som möjligt så det verkar som man inte har någon kvar.Då börjar man borsta på färgen med mjuka tag.När sedan allt är klart då spryar man med en lack som gör att det ser ut som man glaserat och bränt i ugnen.En himla rolig metod att måla keramik på.Portalen som kören står framför har dubbla väggar så att man kan ha belysning där inne.
Vad som är svårt det är att få till ögonen så att det blir bra.De är ju så små så det blir så pilligt,men jag är ganska nöjd.
Även idag har Sidensvansarna varit här på besök.Vi har vackert väder solig men kallt och blåsigt.Så jag tror att det får bli en innedag.
Igår så var vi utan TV.Stadsnätet hade haft underhåll och sedan fick de inte igång det hos all .Vi blev inte klara förrän i morse.Som tur var så hade jag en film som vi kollade på då vi kom hem från barnbarnets födelsedags fika.
Önskar er en fin onsdags eftermiddag och kväll.

9 kommentarer:

  1. Sidensvansar är verkligen vackra och jag älskar deras sång.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Men så skickligt målat prydnadssaken är, ser ut som ett väldigt dyrbart inköp.
    Superfint!

    Ja, Sidensvansarna har även varit och hälsat på i min trädgård några gånger.
    Alltid lika kul att se dessa vackra fåglar och gott om mat har dom här eftersom det dinglar av rönnbärsklasar i träden.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. OJ ! WOW! Jag är djupt imponerad!!!

    SvaraRadera
  4. OJ ! WOW! Jag är djupt imponerad!!!

    SvaraRadera
  5. SÅ vackra prydnader du målat! Förstår att du är glad att ha sångarna hemma igen! Sångare på utsidan är också trevligt : )
    /Cika

    SvaraRadera
  6. Sidensvansar hade jag turen att se första gången förra året... Det var en häftig upplevelse när de satt hur många som helst i grannens äppelträd. Jättefint målad sånggrupp!

    Kan man ta beställningar ? ;)

    kramar

    SvaraRadera
  7. Jag förstår att du är nöjd med resultatet. Otroligt fina små figuriner!

    SvaraRadera
  8. Lite sent ute är jag, tittar på det hemliga temat som Blommig fredag hade.
    Lustigt att du och jag har samma namn på bloggen. Min blogg hette först Rosor och tankar, men jag ville ändra på namnet och tyckte att Trädgårdsdrömmar passade bra. Har du någon åsikt om det? Hör gärna av dig.

    SvaraRadera
  9. Klart du ska vara nöjd den är ju jättefin.förstår att det är ett pilleri att måla ögonen.
    kram mia

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.