Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 12 november 2012

Vilken bra dag.

För det första så har jag jobbat ute ett par timmar och satt nät runt alla växter som jag inte vill att rådjuren ska äta upp.Och det var hög tid nu för jag såg att de redan varit här och börjat smaka på rosenbuskarna.och så brukar ju haren komma när snön lägger sig på marken.Känns mycket bra att jag fick det gjort idag.
Och titta här så vackert Julrosen blommar nu.Och det finns massor med knoppar som är på gång.
Det här lilla hjärtat sydde och broderade jag igår medan jag väntade på att M skulle komma och fira sin far och ta en Go-Fika.
Och så idag när jag gick in på min blogg så såg jag att det var flera tävlingar som var avslutade och på Karlas blogg hade jag vunnit en Värmeljushållare i betong med en liten tomte på.Så glad jag blev.Nu har jag något roligt att se fram emot.Så därför blev det en bra dag .
Hoppas även ni har en bra dag.
Ha det fint.

6 kommentarer:

  1. Julrosor i blom, underbart! Jag har visserligen väldigt svårt för allt juligt som poppar opp redan före advent, men julrosor måste man göra undantag för :)

    SvaraRadera
  2. Det hørtes veldig deilig ut med hagearbeid!
    Nydelig julerose du viser!

    Klem Vivi

    SvaraRadera
  3. Härligt med blommor nu på senhösten. Ska köpa mörka julrosor och sätta till nästa år i rabatten.
    Fint hjärta!

    Kram Mu

    SvaraRadera
  4. The trunks look well protected with the netting, so with luck the wildlife won't be munching in your garden.

    The Helleborus flowers are so pretty. You have to admire their ability to tolerate such cold temperatures, and provide flowers when most other perennials are underground. I look forward to when mine appear in spring.

    SvaraRadera
  5. Så det är redan dags för dom fina Julrosorna!!!!
    Du är duktig på att sy! fint hjärta!
    Mariana

    SvaraRadera
  6. Jag har också nätat in en hel del buskar och träd som skydd mot harar och rådjur. Jag har en vit Helleborus också men den vill aldrig blomma, jag vet inte vad jag gör för fel med den. Hälsningar/Carita

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.