Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 3 december 2012

-15 Och sol.

Huga så kallt det blev med en gång.Fast det är vackert ute nu.Solen lyser så fint på den vita snön.
Men då får man göra så man får lite vårlängtan.Har börjat rita upp tabeller för det jag ska så i vår.Började med ett-åringarna.Ska sen gör fler för de perenna växter som ska sås i vår.
Kan vara bra att kunna gå tillbaka och se hur de olika frösådderna beter sig om det var lätt eller om man fick vänta länge på att de ska gro.En del ska ju ut och få kyla innan de vill visa sig.
Frösådd är bland det roligaste jag vet.Går varje dag där och sticker ner näsan i lådorna för att försöka nosa upp dom .Göra dom lite nyfikna på vad det är för en tokmaja som står där och flåsar över dom.Ofta brukar jag lyckas.
Ska fortsätta med det här under December så det är klart i Januari-Februari då det är dax för att börja med perennsådden.
Nu ska jag gå och hänga lite tvätt.
Ha det fint.

4 kommentarer:

  1. Ja, nu är det kallt och våren känns avlägsen. Tur att man kan roa sig med sådder och att planera för kommande säsong, så går kanske vintern lite fortare:-)

    SvaraRadera
  2. Visst ä det härligt att drömma sej bort till våren!
    Tom vi här nere i söder har haft 7 grader kallt och vi har ungefär 5 cm snö!/Lila-Christina

    SvaraRadera
  3. Sådär höll jag på förrut men nu försöker jag ha allt i huvudet...du kan ju räkna ut hur det går ;)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.