Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 9 december 2012

2:a Advent.

Vi hade bjudit vår dotter på middag idag 2:a Advent.Och hon kom med de här vackra Amarylisblommorna till oss.Som tack för att hon just nu får ha vår bil.R har så ont sina knän att han har svårt att köra.Så den 19/12 kommer hon och hämtar oss och följer med till Eskilstuna när jag ska på en ny mamografi.hoppas verkligen att det kommer att visa ett friskt bröst så inte det andra med måste bort.Men jag har inte märkt några symptom på den sidan .Jag hade lite sånt på det andra som är borta nu.Tror det går bra.
Det här var en ny färg på blommorna för mig.Dom är svartröda.Mycket mörka.Svårt att få fram rätt färg på bilden.Mycket snyggt.
Den här hyacinten och dom på bilden under kommer från samma låda i affären.Och den här har en underbar mörkt rosa ton medan de andra har den vanliga lite bleka tonen.Men dom doftar lika gott alla.
Nu kommer ju de här att ha gjort sitt till jul.Men då får jag ju köpa nya.Inga problem.
Liljorna som sonen hade med sig slängde jag idag.Dom har alltså stått två veckor.Det kallar jag lyckat.
Nu har det börjat snöa så smått igen.Hoppas bara det inte blir lika mycket som förra gången.Fast nu har ju R lagat snöslungan så vi slipper skotta för hand.Skönt.
Tack för att du tittade in .Skriv gärna en hälsning så blir jag så glad.
Ha det fint.

8 kommentarer:

  1. Det är så fint med alla julblommor. Snällt av dottern att ha med en fin amaryllis till er.
    Jag håller tummarna att allt ska gå bra på mammografin.
    Ps. Du har glömt tända andra ljuset på headerbildern.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken snygging den där amaryllisen!
    Klart det går bra på "mammo" !
    KRAM från mig!
    ps.kanske ni kommer i fikar på mitt jobb ;)

    SvaraRadera
  3. Så vackra julblommor! Underbar tid just nu!
    Ha en härlig adventskväll!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker amaryllis. Håller tummarna att det går bra i eskilstuna.
    Ha en finfin vecka!
    Kram,
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Underbara blommor! Och vilka härliga barn du har som kommer med blommor i rad.
    Lycka till på mammografin!

    SvaraRadera
  6. Håller tummarna - och tårna - för att det ska gå bra på mammografin! Var ju på en sån själv för nån vecka sen och har inte hört något ännu, men det kommer väl svar snart.
    Vilken härlig färg det var på amaryllisen, härpå Gotland har jag bara hittat dom vanliga trista. Så jag har en rödorange som nog snart blommat över - fast den blev riktigt fin faktiskt - och så en röd med vitt i som precis börjar slå ut. Sen gillade jag NATURLIGTVIS den cerisröda hyacinten. Själv har jag bara fått tag på vita!

    SvaraRadera
  7. Hej! Jag hoppas det går bra med besöket på mammografin...jag ska också göra en undersökning imorgon. Jag är så glad att de möjligheterna finns så att man kan ta reda på saker och ting i tid.Mina manliga arbetskamrater tycker att det är orättvist att det är större fokus på oss kvinnorna och de inte förstår heller varför vissa väljer att strunta i undersökningen.Det får jag höra ofta.
    Dina nya Amaryllisar är jätte fina, jag får bara blad i mina 3 st. jag har från förra året...kanske en röd visar några livstecken ändå, vi får väl se, ha en bra dag ,Karla.

    SvaraRadera
  8. Oj vilken vacker färg på den!!
    ja hyacinter går det en del under jul, men de är ju såå fina.
    Ha en underbar dag!!!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.