Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 7 december 2012

Drömmen om en trädgård eller trädgårdsdrömmar

Fredagstemat passar bra här hos mig med min blogg som heter trädgårdsdrömmar.Och om att jag har drömmar det kan ni lita på.Hur många som blir verkliga det är en annan sak.Men man måste ha drömmar annars blir det allt bra tråkigt.Just när jag ser den här bilden så längtar och drömmer jag om när den tiden är här igen
Och här som jag grävde bort Vitlysing som kom upp överallt .Där har jag en dröm som nog kan bli verklig.Har ju redan börjat på den om ni kollar nästa bild.
Här hade jag tänkt att plantera lite lundväxter under Ormhasseln.Jag håller ju på och stammar upp den så det ska sila in ljus under.Och i kanten har jag planterat olika vivor.hoppas de kommer att trivas där.Nedanför Ormhasseln gjorde vi en mur nu i sommar och där innanför den kanten har jag satt olika sorters sippor i olika färger.Har även planterat hundtandsliljor ,vintergäck och lite annat.
Drömmer om fler krukor med Vallmo.
Drömmer om när min frösådda Ginko ska bli ännu större och börja se ut som ett träd.
Kommer att sätta fler krukor med rosor här på grusgården .Det blev så bra med dom jag satt här i våras.
En av rosorna.Gråsten.Den blommade så vackert i flera omgångar.Ska bli så roligt när våren kommer och om alla lökar jag satt kommer upp.
Det är så härligt med dessa trädgårdsdrömmar.Och att försöka göra en del av dom verkliga.
Vill ni se fler förslag så gör ett besök hos Helena på bloggen
www.blandrosorochbladloss.blogspot.se
Ha en skön 2:a advent.


18 kommentarer:

  1. En fin drömträdgård. Drömmer gör man , planterar gör man och drömmer vidare:)
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt med trädgårdsdrömmar, ett sätt att klara vintern. Snart kommer frölistorna, då blir det flere drömmar om fina växter i trädgården.
    Ha en skön helg/Carita

    SvaraRadera
  3. Åh så vacker trädgård du har. Vi väntar in tomten och nyårsraketer sen kommer efterlängtade våren. Då kan vi uppfylla våra drömmar i trädgården igen. Härligt!

    Önskar dig en fin 2a advent.
    Kramen
    Ina

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bilder du visar idag! Det känns så avlägset med sommar nu med all snö och kyla, men snart är vi där igen och då kan vi fortsätta förverkliga våra drömmar.
    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  5. Vad vore livet utan drömmar? Och vad vore en trädgård utan nya projekt?

    Kram

    SvaraRadera
  6. Visst är det härligt med drömmar!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar trädgård du visar upp...tack för att jag fick kika in...=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  8. Men, helt perfekt bloggtema för dig...såklart :)

    Det är underbart med drömmar och drömträdgårdar! Och det som är så bra det är att man får bestämma helt själv vilka drömmar man förverkligar och förverkligar man någon så finns det alltid flera... Hur många som helst om man är som vi :)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej!Fina dröm-bilder! Jag gillar verkligen din ros Gråsten...heter den så?
    Ha det bra,Karla.

    SvaraRadera
  10. Oj, jag har aldrig sett vallmo i kruka. Vilken jättekul idé! Och snart är den här, den underbara sommaren. :-)

    SvaraRadera
  11. Oh. vad jag längtar till sommaren när jag får gräva och plantera det där nya som jag drömmer om.
    Ha det så fint med dina drömmar i din fina trädgård.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  12. Ser så fint ut!! men vad imponerad jag blir på din frösådda Ginko! vilket fint exemplar!!
    Ha en trevlig advents helg
    Mariana

    SvaraRadera
  13. Vilka härliga trädgårdsdrömmar och en fantastisk trädgård.

    Ginko har jag inte provat att fröså tar det lång tid?

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  14. Din trädgård ser alldeles underbar ut! Man längtar verkligen till våren när man ser dina bilder.
    Ha en skön helg,
    Carina

    SvaraRadera
  15. Längtar också till våren och att sitta på verandan. Ska bli fina blomsterlådor hos mig i vår. Kram Mu

    SvaraRadera
  16. Vad vore livet utan drömmar och vad vore trädgården...ingenting. Vackert du har det och nu längtar jag till vår och sommar.
    Ha en härlig 2:a advent!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  17. Vilken fin trädgård du/ni har.
    Det ljuvligt att ha trädgårdsdrömmar som går att förverkliga.

    Önskar dig en fin 2:dra Advent!

    SvaraRadera
  18. Och, visst har du skapat en riktig drömträdgård Gunsan!Fina bilder att förlora sig i dessa tider....:)!/Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.