Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 28 december 2012

En mycket tacksam blomma.

Vet inte hur många gånger den här Amaryllisen har blommat sedan jag köpte den.I somras blommade den ute i växthuset och så för några veckor sedan fick jag se att det var en knopp på väg upp.Då stod den nere i källaren och i den delen där jag inte har något extra ljus.Jag planterade om den och tog upp den och satte den i köksfönstret där den nu blommar så här vackert.Och inte nog med det en till knopp är en bra bit på väg.Gillar det där grön i blomman.
Så har jag börjat så perenner som ska ha en köldperiod för att gro och en del andra med så det ska finnas färdiga plantor att sätta ut i vår.Äntligen har vi kommit så långt att man kan börja med detta.
Nu önskar jag alla vänner här på bloggen ETT GOTT NYTT ÅR.
Och tackar för alla roliga och fin kommentarer.Ett par vinster på andras bloggar tackar jag även för.
Hoppas ni vill fortsätta att hälsa på här även nästa år.
Och så ska jag lägga in lite fler bilder på mina hobbyarbeten.Så vill ni se det så klicka på knappen hobby längst där uppe.

12 kommentarer:

  1. Så vacker och så tacksam, kan inte bli bättre.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Här kan man tala om gröna fingrar! För det är nu bevisat här ovan att du har.(Även om jag mest brukar säga att trädgårdsfingrar är bruna)
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  3. Den är fantastiskt vacker! Och måste vara fantastiskt välvårdad som blommar om och om igen.

    SvaraRadera
  4. Visst blir man glad över sådan växtkraft. Underbart vacker är den också!

    Önskar också dig ett Gott Nytt 2013!

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar amaryllis - och vad skönt att den inte är röd! Jag har börjat tröttnat på jultemat!!
    GOTT NYTT 2013
    Susie

    SvaraRadera
  6. Smuk amaryllis.
    Tak for kigget.
    Jeg vil hermed ønske et godt og lykkebringende nytår.

    SvaraRadera
  7. Otroligt vacker är den!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  8. Vilken snygging!
    Gott slut och Gott Nytt år på dig.
    Annika

    SvaraRadera
  9. Vilken skönhet!!!
    Otroligt att den blommar igen!!
    Ha en trevlig nyårs helg och gott nytt år
    Mariana

    SvaraRadera
  10. En underbar amaryllis!
    Jag önskar dig ett riktigt Gott 2013!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  11. How fortunate you are to have your Amaryllis bloom again so quickly. You must have timed everything just right in its care.

    Have a Happy New Year and all the best for 2013.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.