Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 12 december 2012

En påminnelse om det som väntar.

Det här är vad som låg i brevlådan idag.Allers Trädgårdstidning och så fröerna som jag beställde  i helgen.Det här är sommarblommor och tomater.
Ringblomman Calendula
Ringblomman Pink Surprise
Ringblomman Bronzed Beauty
Salvia St.Johns Fire
Lejongap La Bella Red and white
Lejongap Princess Yelloe with Red Eye
Prydnadspumpa Cucurbita pepo
Tomat Outdoor Girl
Tomat Incas.


Tyckte det blev bra med tidning och fröer samtidigt.Hade tänkt börja baka lite till jul,men jag har en förkylning som inte vet om den ska bryta ut eller om den ska gå tillbaka.Men jag hinner ju sedan .Det blir en stillsam jul i år med bara M här hos oss.Sonen och familjen åker från Kina till Vietnam och reser runt där över jul och nyår.
Tack för att du tittade in en stund
Ha det bra.

7 kommentarer:

  1. Oj vad det såg mysigt ut! Man fick riktiga vårkänslor - i alla fall så längtar man enormt tills dess!!

    SvaraRadera
  2. Härligt. Bronzed beauty har jag haft och den var underbar. Hoppas den blir lika fin hos dig :)

    SvaraRadera
  3. Oj, har du redan börjat beställa hem fröer. Jag orkar inte tänka på trädgården nu.
    kram!

    SvaraRadera
  4. Fröer - så härligt. Då känns våren lite närmre.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  5. Snart får man börja med frösådderna...härligt!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  6. Åh den där Bronze Beauty ska jag beställa senare!Försöker vänta lite med beställningar av frö...
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  7. Det var fler påsar än vad som kom till mej!!
    Det drar åt det röda håller med färgerna till nästa år hos dej verkar det som!
    Ringblomman Bronzed Beauty är mycket fin!!!!
    Ha de bra i kylan
    Mariana

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.