Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 5 december 2012

En vit värld.

Herregud så mycket snö vi får.Och stackars oss.Vi hade ju fått hem vår nyinköpta snöslunga och igår skulle R börja och röja här ute.Går ett par vändor fram och tillbaka så flyger en liten sten in i fläkten och så stannar den och skruven.Inte gick den igång sedan R rensat heller och vid en närmare titt så såg han att drivremmen gått av.Vad är det för skräp som som inte tål ett litet stopp.Det blev inga glada miner idag inte.Och vi som hade lovat hjälpa grannfrun också..
Ser ni vilken driva som vinden har lagt upp åt oss.Går inte att få fram hur hög den är på bilden.Och det bara håller på och snöar  och blåser hård vind.
Undrar hur länge vi får vänta på att få gatan plogad.Gissar att det inte blir före helgen.Ibland har vi fått ringa.
Har en riktig deppardag.Ryggen värker som tandvärk.Har inte gjort något så vet inte vad det beror på.
Hoppas den här snöovädret slutar snart så man kan gå ut.
Tack för besöket.
Ha en fin dag.

6 kommentarer:

  1. Ni ser lite insnöade ut faktiskt.
    Håller med om att det var en dålig snöslunga, ofta har man ju en gång av singel eller liknande då är det väldigt lätt att det kommer in en sten. Hoppas du snart blir på bättre humör och att värken går över i ryggen.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja nu räcker det med snö. Tänk om man kunde trycka på en stoppknapp.
    Hoppas att du blir fri från ryggvärken snart!

    Kram!
    Ina

    SvaraRadera
  3. Stackars er - jag håller med. Skräpslunga! Nu får vi hoppas att den där snön slutar att falla och blåsa runt, i skrivande stund låter det som om halva Sverige är lamslaget... Hoppas att folk kommer hem.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Nämen fy vad trist det låter en helt ny snöslunga oxå :(
    Trist med ryggen kanske du halkat till bara man kommer ju inte ihåg allt man gör :)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  5. Nämen... fy sjutton så trist med nya snöslungan... och ännu värre med din rygg :( hoppas det är bättre idag...
    Här har vi drabbats av samma busväder som ni - skulle åkt till affären , men fick ge upp då vägen blev helt igenblåst av snön.
    Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Här har också kommit snö! Fast inte så mycket som hos dej! Vad tråkigt att snöslungan la av!/Lila-Christina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.