Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 19 december 2012

Får det lov att vara en kaka till fikat.

Bakade lite goda kakor i går.Det här är en sort som jag gör till varje jul.Dom heter Kullakakor.Mördeg i botten med nötmaräng över.Mycket mycket goda.Sen blev det Chokladrutor med nötter över.Goda dom med.Idag ska det bli gifflar  med mandelmassa och lite annat i .Sen blir det nog inte så mycket mer bakat den här julen.
Det har snöat nästan hela natten men en sådan snö som det inte blir så mycket av.Men det ser rent och fint ut igen efter ett par dagar med smältande snö.Är glad att inte blev någon resa till Mälarsjukhuset idag då det var riktigt halkigt ute.
Tack för besöket .Hoppas kakorna smakar bra.
Ha det bra.
På begäran kommer här recept på KullakakornaHoppas ni kan läsa.

5 kommentarer:

  1. Jisses så gott!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Mmm....de där kullakakorna ser goda ut. Har du lust att dela med dig av receptet?
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Oj de kakorna vill jag göra, de såg supergoda ut.Jag skottar och skottar jag och varit så himla slut på kvällarna att jag inte orkat nått mer...hos oss ar det snöat massor den senaste veckan.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  4. Ja tack, jag smakar gärna, dom ser fina ut. Hälsnin gar/Carita

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.