Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



lördag 15 december 2012

Julens vackra blommor.

En Azaleablomma.Ser ut som en ros i formen.Rosa och vitt,ljuvlig kombination.Och under en helt vit.Lika vacker den.Hade ju tänkt köpa en röd och en vit,men det fanns bara de här färgerna och nu är jag bara glad att det blev dom.Pryder den nymålade bänken i köket.
Och de mörkt röda Amaryllisblommorna har nu öppnat sina knoppar.Fyra klockor på varje stängel.M hade med dom förra helgen då hon var här.
Läste i tidningen att det brutit ut kräksjukan på Mälarsjukhuset och att de avrådde folk från att åka dit om man inte hade något akut.Så jag har fått en telefontid på måndag morgon så jag får veta om jag ska begära en ny tid för mammografin på onsdag.Vore ju skönt om det blev gjort men å andra sidan vill jag inte ha kräksjukan lagom till jul.
Tack för alla kommentarer på det förra inlägget om Min favoritblomma.
Nu önskar jag er en trevlig 3:a advent.

5 kommentarer:

  1. Jag är lite stolt över mig själv i år. Jag brukar aldrig klara en azalea, men i höstas sålde de billiga azaleor på ICA då köpte jag en och den har blommat hur länge som helst, men det bästa av allt är att jag klarat av att sköta den. Men det är nog inga problem för dig, du är så duktig med alla dina växter både ute och inne.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag fy passa sig för Mälarsjukhuset just nu.Dessvärre jobbar en av Acchlejorna där o vi ses ju...
    Konstigt nog får vi leverera tårtor dit fortfarande känns ju onödigt måste jag säga.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga julblommor! Kräksjukan vill man inte ha. Särskilt inte till jul.
    Ha en skön söndag,
    Carina

    SvaraRadera
  4. Hej Gunsan!
    Det är ändå underbart så mycket fint vi kan ha inne i blomväg så här års!
    En fin azalea får jag nog också satsa på! /Anja

    SvaraRadera
  5. Hej,
    råkade komma in på detta gamla inlägget men herregud vilka fina!
    Jag blir helt sugen på amaryllis och vinterblommor nu :D

    Kram

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.