Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 17 december 2012

Källaren är min humörhöjare.

För när jag känner mig lite deppig då går jag dit ner och bara plockar lite här och lite där Och vips så mår jag fint igen.Alltid är det något som blommar och idag har Maizetta Stripe slagit ut .Den är så charmig och lite uppnosig på något sett.
Den blå Salvian hade fått en massa nya blommor sedan jag var ner förra gången.Dom lyser verkligen upp.
Och en ny blomma utslagen på den lilla rosbusken.
Saltblomman bara fortsätter oförtrutet med nya knoppar och blommor.
I går så hamnade jag framför symaskinen och knåpade ihop en kudde till soffan.En till är på gång men i en helt annan färgställning.Ljust beige och lite blått.Tror även den kommer bli fin i soffan.
Och jag har bakat två limpor Vörtbröd i eftermiddag.Så nu doftar det gott i hela huset.Imorgon blir det nog gifflar och några kakor.
Och så fick jag en ny tid på Mälarsjukhuset i Januari.Då hoppas jag att kräksjukan har lugnat sig så man vågar sig dit.
Nu önskar jag er en skön vecka.
Snart är det Jul.

7 kommentarer:

  1. Oj, så mycket fint du har som blommar i din källare.
    Julkram från Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Vilken källardröm du har!! Den där aurikeln är ju helt underbar.
    Duktig på att sy kuddar är du också!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh, den som hade en sån källare! Va härligt det måste vara att kunna "fly" ner dit och drömma om sommaren när det är vinter ute.

    SvaraRadera
  4. Förstår verkligen att din källare med alla fina växter ger dig mycket glädje. Rofylld känsla.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  5. Nice to see Mazetta Stripe blooming at this time of year.

    Merry Xmas
    Ray

    SvaraRadera
  6. Så bra med källare! Det saknar jag här i mitt nybyggda hus.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar källare! Hade man en sån så kanske man var där mer än framför datorn!!
    Så du får vänta ett bra tag på din undersökning, kan vara både skönt och jobbigt förtår jag. Svaret på min mammografi kom i veckan och allt var OK, så nu kan man lugnt se fram mot våren!
    Ha en lugn, skön och stressfri vecka!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.