Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 14 december 2012

Min Favoritblomma.


Hur i hela friden ska jag kunna välja ut en favoritblomma.Det går ju bara inte.Finns alldeles för många som jag gillar.Som den här vita klängrosen eller...
 
Den här skuggliljan eller...
tårtrosen.Den kan jag ju inte vara utan eller...
Julrosorna.Det är nog dom tror jag som mitt hjärta klappar varmast för.
För visst älskar man en sådan fägring.Den är som godis för mig.
Och den här som är så ljuvlig.Nu har jag flera stycken som jag planterade i våras som inte har blommat ännu.Så det ska bli så spännande att se om de kommer att blomma i år.
Som ni märker har jag ganska många favoriter och fler finns det.Men dom här får räcka den här gången.
Vill du se fler tolkningar så gör ett besök hos Pilgrim och hennes blogg
www.blandrosorochbladloss.blogspot.se
Ha en fin fredag.

26 kommentarer:

  1. Vilka ljuvliga bilder. Nu fick jag se något jag skulle vilja ha i min trädgård. Tårtrosen. Käre värld vilken vacker ros!★

    Jag önskar dig en fin adventshelg!

    Kraam
    Ina

    SvaraRadera
  2. Fantastiska julrosor. Får akut vårlängtan mitt i knäckkokningen!
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Her var det mange vakre favoritter!

    SvaraRadera
  4. Julrosor är ju underbara - också! För visst är det så att det är svårt att välja en. Håller med dig att man tänker "just det den också" när man kikar in hos nån annan. Undrar just vad som hände med min skugglilja.......man ser inte skogen för alla träd eller vad är det man säger;-)

    Trevlig helg. /Anette

    SvaraRadera
  5. Visst är det svårt att välja? Din tårtros är ju underbar.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja, visst är det helt omöjligt att bara välja en? Dina favvisar var fina alla men tårtrosen tycker jag är bedårande vacker!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  7. Jag vet, det är nästan omöjligt att välja! Men du väljer några otroligt vackra! Ha det bra!

    SvaraRadera
  8. Oooo ja julrosen dom är som godis men håller mycket längre! Jag har också köpt och bytt till mig lite plantor av julrosor, ska bli spännande att se om dom kommer att blomma till våren!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  9. Himla svårt att välja, men härligt att se alla fina bilder!!

    /Lillianna

    SvaraRadera
  10. Åh vilka fina julrosor! Längtar tills mina reafynd har etablerat sig och vill blomma så där fint. Såg att du redan har hunnit beställa fina fröer. Hmm.. Hög tid att ta tag i den nu tror jag. Snart börjar nya trädgårdsåret! Tjoohoo!
    Ha en finfin helg!
    Kram,
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  11. Fina favoriter du har :))

    Kram

    SvaraRadera
  12. Vilka ljuvliga bilder som du visar...riktig ögongodis...=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  13. JAg planterade mina första julrosor nu i höstas och håller tummarna att de överlever sin första vinter hos mig så jag får lika vackra blommor som du. Ska bli härligt att få in lite mer tidiga perenner i min trädgård eftersom jag har så mycket som blommar sent på säsongen.
    Ha en bra helg
    //Katarina

    SvaraRadera
  14. Förstår att du hade svårt att välja. Många vackra favoriter du visar upp. Blev väldigt förtjust i dina julrosor. Fantastiskt vackra.

    Önskar dig en fin helg!

    SvaraRadera
  15. Vilka fantastiskt fina bilder du visar.

    Julrosorna var ju bara så snygga. Nu får jag habegär:o)

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  16. Nämen exakt! Det är verkligen inte lätt att välja och för mig var det omöjligt.... Jag lät mannen säga en blomma som han gillade utan att veta temat för dagen och den fick det bli :)

    Kram och ha en vilsam helg i vintern :)

    SvaraRadera
  17. Nu blir jag riktigt avundsjuk! Så fina! Gillar verkligen julrosor - men de gillar inte mig. Tynar bort efter bara någon månad varje gång jag försöker, både i kruka och på friland. Troligen gör jag något grundläggande misstag!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  18. Så fina Julrosor du har! Förra året blommade mina så här års, men i år är det en halv meter snö, så de är väl helt begravna för tillfället. Men tids nog blommar dem...och då får man njuta!!! Trevlig helg!/Titti

    SvaraRadera
  19. Vilka underbara julrosor!! Och skuggliljan är ju bara läcker! Jättefina bilder du bjuder på idag.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  20. Vilka fina blommor, särskilt julrosorna. Svårt att välja en favorit, det finns för många vackra blommor :-)
    Ha en trevlig helg.
    /Liv

    SvaraRadera
  21. Julrosor är fina och utbudet många. Köpte en åt röda hållet i höstas. Ska bli spännande och se vad det blir av den. Valet av favorit var inte lätt.
    Trevlig 3:advent!

    SvaraRadera
  22. Nää hur ska man kunna välja då alla är så ljuvliga!!Men du gjorde fina val!
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  23. Det var ingen lätt uppgift att försöka välja ut en favoritblomma då man har såååå många.

    Gillade alla dina val.
    Superfina bilder!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  24. Härliga favvisar. Och visst är det nästan omöjligt att välja bara en ... :-)

    SvaraRadera
  25. Så mycket vackert. Jag stod och valde mellom bland annat skuggliljan, den är helt fantastisk :)

    SvaraRadera
  26. Så fina!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.