Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 11 december 2012

Nu är fåglarna hungriga.

Den fina Hackspetten är här på ett av sina dagliga besök.Den är väldigt glad i de här nötterna.Den har så fin färgkombination.Rött ,svart vitt och lite gulbrunt på bröstet.
Satt här vid min PC då det började låta så underligt från fönstret.Då jag hört det förut så visste jag att det var en liten busig Talgoxe.Han sitter ofta och knackar på fönsterbläcket och ofta kollar han bara på oss genom rutan.Han är så söt den lilla busen.
Bofinken Knut .Också en mycket välkommen liten gäst.Det går åt mycket fågelmat nu om dagarna.Tror inte vi har haft så många fåglar förut som vi har nu.Men det är så roligt att titta på dom från fönstret.
Ha en fin dag.

5 kommentarer:

  1. Så fint besök du har! Ja, nu måste vi hjälpa våra små vänner när kylan slagit till.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det trevligt att mata fåglarna! Jag lyckas sällan fånga mina på bild, men jag tittar på dem genom fönstret.

    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Mycket fåglar här hos mig också... och det går åt massor med mat varje dag. Har också haft en bofink här ett par dagar men nu är han försvunnen... annars är det mest talgoxar, blåmesar, entitor (eller om det är talltitor),pilfinkar, några svartmesar, tofsmesar och ett par hackspettar - alla lika välkomna förstås :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Visst är de underhållande att se på. :) Så fina!

    Önskar dig en fin tisdagkväll!
    Kramen
    Ina

    SvaraRadera
  5. Visst är det trevligta med fåglar, förhoppningsvis finns dom kvar till sommaren och gör nytta.
    Ha en bra fortsättning på veckan/Carita

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.