Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 26 december 2012

Nu är Julen snart över.

God fortsättning på Julhelgen.Nu är det sista dagen.Så fort de här tre dagarna går.Jag är så glad att jag inte har jobbat för mycket med att laga massor med mat och baka lika mycket som jag brukar.I år blev allt lagom.
M och C var här på julafton och vi spelade Julklappsspelet för första gången här hos oss.Mycket rolig.Och vi fick alla några små saker när det var slut.
Jag måste visa er den här fina gruppen som vår dotter hade med sig.Hon är så himla duktig på att sätta samman blommor och pynt.Och jag upptäckte nya små saker hela tiden när jag fotograferade den.Gjorde mig så glad.
Den här köpte jag själv för jag ville så gärna ha något vacker på bänken.Och den står sig så fint fortfarande.
Och de här kunde jag inte motstå.Vet inte vad dom heter för det glömde jag fråga.Fick veta att de dricker mycket vatten och vill inte torka ut.
Hoppas ni har haft det lungt och skönt i helgen
Snart är vi framme vid den sista dagen på år 2012.Och så börjar vi på ett nytt
Snart ska jag börja så perenner som vill ha en köldperiod för att gro.
Nu önskar jag er
ETT GOTT NYTT ÅR.

6 kommentarer:

  1. Ja, nu är julen snart över för i år och man får börja planera inför nästa års växtsäsong. Ska bli mycket kul...trots att jag inte har något större jobb inplanerat. Efter dräneringsjobbet tänkte vi försöka ta det lite lugnare i år - om vi kan!
    GOD FORTSÄTTNING
    Susie

    SvaraRadera
  2. Kikar in och önskar dig en fin fortsättning på julhelgen!

    Kramen
    Ina

    SvaraRadera
  3. En sån härlig dotter du har. Tänk, att få så fint julpynt!
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  4. Jag gick just och tänkte på det där med julen och matlagning och hur snabbt julen visslar förbi efter alla förberedelser. Det här var första året vi inte lagade någon julmat, eftersom vi ändå firar jul hos våra föräldrar. Och i och för sig - vi tjuvstartade med skinka och jansson med tillbehör tidigare i advent, så på sätt och vis har vi gjort julmat. Men ibland kan det bli lite väl mycket jobb och stress för juledagarna.

    Fina blommor du har fått! Önskar dig en riktigt god fortsättning!

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  5. Ja, det går veldig fort, men fortsatt er det noen dager fri. Ønsker deg en fin romjul!

    Klem Vivi

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.