Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 17 januari 2013

Aurikler.

Grimson Glow.Så vackert mörkt röd.Måste dela den om någon månad.Krukan är så full nu.Tror inte att det är så bra.
Ska bli intressant att se om de som jag delade i höstas och satt en del av ute har klarat vintern.Det har ju varit en mycket blöt höst och sedan kallt innan snön kom.

Sword.Grön och rödbruna blommor.Blommar inte lika mycket som de andra jag har .

Mazetta Stripe har skickat upp ännu en stängel med blommor.Den är mycket tacksam.

Salviaplantor.Snart dags att skola om de här.
Tänk att solen tittade fram några sekunderMan får vara glad för det lilla.Har även tagit en lite promenad tillsammans med R.Det var riktigt skönt ute.
Ha en skön dag.

9 kommentarer:

  1. Hej Gunsan
    It's always pleasing to see your auriculas in bloom.

    Best wishes
    Ray

    SvaraRadera
  2. Vilka fantastiskt fina auriklar du har.
    Jag får nog skaffa mig några ser jag.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  3. Oj, så fina de är! Härligt med sådant som blommar nu.
    Ha det fint,
    Carina

    SvaraRadera
  4. Vad fina dina aurikler är!Mina är nog mer i vilo tillstånd.När jag tänder belysningen senare så brukar de snabbt pigga på sig :-)
    Tror du radar hjälper på bladlössen?Jag har så svårt för sånt där man sprutar tycker det är lite läskigt att andas in det :P
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  5. Wow, vad läckra :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  6. Dom är semifinal dina aurikler/Lila-Christina

    SvaraRadera
  7. Det verkar som om du har lika många - eller fler - aurikler som jag har dagliljor! Egentligen vet jag inte varför man börjar "samla", det finns ju så vansinnigt tjusiga och intressanta växter. Men ibland är det bara så att man faller för nått och så är man fast. Skulle gärna odla aurikler, men...det verkar som om man måste ha ett växthus eller kallförråd!?
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  8. Hvor er de smukke.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god aften.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.