Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 21 januari 2013

Fler bilder från somrar som gått.

Funderar på vad jag ska ha i den här ampeln i år.Förra året hade jag Törnrosas kjortel.Det var mycket fint men känner att jag vill prova något annat i år.Kanske Krasse i två färger.En mörkt röd och en gulvit.Kunde nog bli snyggt.

Likaså vad ska det bli i den här.Där kan man ju ta lite vårblommor först och sedan byta till sommarblommor för att till hösten sätta sådana som tål lite kyla.

Hoppas att allt här har överlevt den blöta hösten och sedan den kalla vinter.

Den bruna Finger borgsblomman ska nog få en ny plats i vår.Den står lite illa till så den är svår att se när den blommar..Och den tål att tittas på.Dom små klockorna är så söta och bladen med sin vita kant tycker jag om.

Hälsar Carita och Bertil välkomna som nya följare.Roligt att ni vill vara med.
Alla ni som börjat en ny jobbarvecka .Ha det så bra.
Och vi som har den stora glädjen att få vara hemma vi ska också ha en fin vecka.

7 kommentarer:

  1. Det där måste jag också göra. Alltså titta på bilder på blomkrukor och fundera på vad jag ska ha i dom i år! Jättekul tidsfördriv, tack för idén!!

    SvaraRadera
  2. vilken fin ampel en sån vill jag också ha.
    tittade in på ditt förra inlägg...nu längtar man ju till sommaren när man sett dina bilder...vintern i alla ära men sommaren är ju bäst helt klart!
    Kram mia

    SvaraRadera
  3. Den bruna fingerborgsblomman har jag aldrig sett förut! Jättefin tycker jag. Mmm, det är dags att planera temat i krukorna oxå! Vi har så mycket härligt att se fram emot :)

    kram

    SvaraRadera
  4. Vilken fin ampel! Jag som älskar pelargoner skulle nog ha ett par hängpellisar i den. :)Att plantera krasse låter som en bra idé. Det kan bli färgsprakande blickfång.

    Önskar dig en fin dag!
    Kramen
    Ina

    SvaraRadera
  5. Nu börjar man längta till allt som ligger gömt under snön.

    SvaraRadera
  6. Den är fin den bruna fingerborgsblomman jag har den men missade blommningen förra året...tror jag måste flytta den så jag ser den bättre.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  7. Underbart att titta tillbaka på sommaren som var. Och planera inför nästa vår/sommar.
    Önskar dig en riktigt skön kväll, Maria

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.