Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 3 januari 2013

Första fröet har grott.

Nu börjar det.Har den första lilla plantan uppe.Salvia Rose är det som har fått så bråttom.Kan man bli annat en lycklig.Nu behöver man verkligen lite roligt för ute är det för tråkigt.Snart är snön borta och det blir så där mörkt och trist igen.Och inte är det bra för växterna heller för nu har vi haft regn av och till i två dagar.
men den här lilla plantan har fått mitt humör att stiga en bra bit.Nu kommer jag att ha fina plantor att sätta ut i vår när risken för frost är över.

Tycker salvia är en härlig växt och så finns den i så många olika färger. Jag har köpt fröer till flera olika.Bla den knallröda som kommer att lysa upp då dom blommar länge på året.
Och i morgon är det fredag och nytt tema det första för 2013.
Ha det fint till i morgon.
Nej nu är jag ute och cyklar.Den 25 jan är det ju blommig fredag för första gången i år.
Har blandat ihop några datum här.I dag var det frissan inte temadag..Så kan det gå.
Ha det bra.

6 kommentarer:

  1. Va kul att det spirar hos dig!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  2. Åh redan vad härligt!Hur gjorde du?Stirrade du upp den fniss
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  3. Imponerande! Redan spirande frön. Så spännade. Jag har bara tålamod med grönsaksfröer, och det sent på våren.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  4. Åh! Vad roligt:) nu gäller det bara att hålla liv i den lilla bebisen tills våren och ljuset kommer ! Jag ska sätta mina första ii helgen

    Ha en skön sådan!

    SvaraRadera
  5. Vad härligt..lovar om det fina som komma skall, tycker jag absolut..ta med dig Marie och kom över, har fått in massor utav nytt och en del har redan sålt slut, nu är många sugna att få in lite vårfärger, ha en skön helg, kram

    SvaraRadera
  6. Bara av att slå upp din sida med första bilden gör att det pirrar till i magen ohhh vår!
    Lycka till med fröplanteringen.
    God fortsättning
    Kram Meta

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.