Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 14 januari 2013

Hur många varianter kan det bli?

För ett antal år sedan sådde jag en påse med svartröda Borstnejlikor.(Bilden under.)Sedan har det vartannat år kommit nya varianter och färgställningar från dessa.Verkar som om det kan bli hur många som helst av dessa.Det har varit roligt att varje år kolla runt för att se om det blivit någon ny sort.Längst ner i raden av bilder finns den som jag har blivit mest förstjust i.Har ni några sorter som ändrar sig så här mycket.?
Här snöar det igen.Och R och jag har dansat ut julen idag och städat bottenvåningen i morgon blir det städat här uppe.
Ha en skön dag.
PS.Ninni välkommen till min blogg.Du blev nr 100.












6 kommentarer:

  1. Jag förstår att dom sista var dina favoriter, dom var mycket tjusiga! Är det svårt att dra upp dom? Det är ju inte utan att man skulle vilja ha en STOR grupp med dom!
    Idag har Santos sista två stygn tagits bort, gick jättelätt och det såg fint ut så nu ska det bara läka helt i ett par dagar. Därefter ska vi se om han kan ge 17 i att slicka.....

    SvaraRadera
  2. Oj, så många olika nyanser du har. Jag tycker borstnejlikan är så fin.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så mange fine nelliker i ulike nyanser:) Det er en flott sommerblomst som jeg også er veldig glad i.
    Ha en fin uke!

    SvaraRadera
  4. Härligt med växter som gör lite som de vill! Det blir ju så fina varianter och dessutom är det spännande att se vad det blir för färg på de enskilda plantorna. Grattis till dina borstnejlikor som sköter sig själva!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Susie.
    Dom är så lätta att så.Man kan bara strö ut fröna där man vill ha dom .Första året blir det små plantor för att sedan blomma andra året.Därefter brukar de så sig själva så det kan bli så att ett år har man inga blommor men nästa år är dom där igen.
    Kram Gunsan.

    SvaraRadera
  6. Borstnejlikor är riktiga mormorsblommor för mig. Har fortfarande några bestånd som jag fått från min mamma som hon i sin tur fick av sin. På sent 60-tal. Men inte är de i en sån stor variation som dina, och inte heller så läckra i färger och nyanser. Och din sista, favoriten, den är bara underbar!
    Tack för din rara kommentar hos mig.
    Hej och kram från Törnrosa

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.