Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 29 januari 2013

Källarens hemligheter.

Nu är det på gång ska jag säga.Har skolat om flera olika sorter redan.Det här Salvia St John's Fire.Skarpt orangeröd blomma.Kommer lysa som ett stopptäcken i rabatten.

Salvia Purple.

Lejongap Röd och vit blomma.

Salvia Rose.Så söt och fin rosa blomma.

Salvia.Rose.

Här har jag sått frön som jag samlade in i höstas.En knallröd Lejongap.Och en som är aprikos och lite gul.Dom blommade om och om igen när jag tog bort frökapslarna.

En blå frilands Hibiscus.Den ska jag odla i kruka så tror jag den överlever här hos mig.
Och så har jag hittat namnet på den vitgröna bladväxten i förra inlägget.
Hypoestes Phyllostachya.
Nu ska jag klä på mig och ta min promenad.Blåser lite idag så det blir till att dra ner mössan över öronen.
Ha en bra dag nu.

9 kommentarer:

  1. Jag tackar för namnuppgiften på dom otroligt vackra grönvita bladen i förra inlägget. Ledsen att du fick extra jobb, men det kanske kan vara kul för dig också att veta vad det är du har! *fniss*
    Igår köpte jag tillbehör för att så. Var ju tvungen eftersom jag var vinnaren av chilifröna som lottades ut på bloggen. Nu kanske det blir lite annat också, vi får se!

    SvaraRadera
  2. Åhhh... så mycket härligt du har på gång!!!
    Kram och ha nu en bra vecka!
    Sofia

    SvaraRadera
  3. Helt underbart! Längtar så det värker...

    SvaraRadera
  4. Men Jösses! De är ju snart klara för utplantering???
    Vart ska du göra av dem tills dess!? Flytta ut? ;)

    Underbart med små bebisar. Jag har bara sått perenner ännu men tar resten nu till helgen!
    Kul att vara igång igen!!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej tänkte bara tipsa om att jag just nu kör flera tävlingar på min blogg med fina priser:)
    tävlar ut 2 st presentkort på 200 kr var från smartsaker.se
    http://www.domkallarmighannes.com/2013/01/tavling-i-samarbete-med-smartasakerse.html#.UQZy7fKsF2Q

    Tävlar ut ett paket namnnappar från Namnnappen.se
    http://www.domkallarmighannes.com/2013/01/tavling-i-samarbete-med-namnnappense.html

    Och sen tävlar jag ut ett presentkort på 350kr från Coolstuff.se som man får köpa Alla hjärtans dags presenter för perfekt om du vill skämma bort någon som betyder lite extra för dig just denna dag:)

    http://www.domkallarmighannes.com/2013/01/alla-hjartans-dag-tavling.html
    Så gå in och ta dig en titt:)
    Gillar du inte sådana här kommentarer så ber jag om ursäkt och hoppas att du får en fortsatt bra dag!

    Kram Joanna

    SvaraRadera

  6. Åh vad man blir sugen på att plantera när man ser dina bilder! Jag vet inte om jag ska flytta i sommar så jag får hålla mig till krukor och blomlådor i år.

    Ha det gott!
    Kramen
    Ina

    SvaraRadera
  7. Vad långt de kommit dina sådder vad härligt!Du måste ha stirrat mycke på dem ;-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  8. Jisses, sån fart du och dina pyttar har. Redan halvvuxna plantor. Och jag som inte ens har börjat fundera och planera...Men jag kan njuta av dina, på bilderna.
    Hej och kram från Törnrosa

    SvaraRadera
  9. Ojojoj! Här ligger jag långt efter! Har just öppnat påsen från Impecta.En blå frilandshibiscus har jag i rabatten vid husväggen. Spännande att se hur det går med din frösådda.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.