Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 27 januari 2013

Lite fägring för ögat.

Lite ögonfröjd.Blåklockskrukorna åkte ut igår för dom hade blommat över.Och då fick jag ju en anledning  till att köpa något nytt.Den här vitgröna växten är bara så läcker.Så det blev den och sedan en gul Primula.Nu har jag något fint att titta på igen.
Annars har det varit en härlig söndag med fikabesök av sonen med en del av sin familj och dottern med sin hund Vippa.Ett barnbarn var med av sonens .Hon övningskör  nu för det är dags för körkort.Hon fyllde 20 år i veckan som gick.Och sonhustrun fyllde 50 år samma dag.Jag hade köpt en smarrig tårta och så hade jag kvar av det jag bakade till jul.Så roligt att få träffa och rå om sina barn en stund.
Dottern hade med sig en jätteläcker kudde som jag fick.Den är mörkt röd och helt täckt av tygrosor.Så fin.Jag har ju sytt 5 st kuddfodral så nu är det fullt i soffan.
 


Primulan har den där mjuka gula tonen som jag tycker om.


Imorgon ska jag nog fortsätt med att skola om lite plantor i källaren.Rolgt pyssel.


Hoppas ni har haft en fin helg.Och att den kommande veckan blir bra.

Ha det fint.  PS Kom bara in igen för att hälsa Ingela-Mosters Trädgård välkommen som ny följare.DS

3 kommentarer:

Merja sa...

Så vackert bladverk! Lite blompyssel är alltid kul:)
Ha det gott!

Susie på Stjärnarve sa...

Som astor bladfreak så bara måste jag få reda på vad bladväxten heter och var du fått tag på den!? Helt otroligt vacker!!

Anja sa...

Vilken mysig header från ditt växthus! Vilken tid på året är bilden tagen?
Vilken läcker 'vit' växt du har hittat!/Anja

Om mig

Min bilder

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.