Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 11 januari 2013

Lite framtidsplaner.

Här har jag fått för mig att det skulle bli bra med en skuggrabatt.Blir inte så mycket sol här .Tänkte att det blir bra med Hostor i olika bladfärger.Och så får man tänka sig den på andra sidan av växthuset.Den här sidan är väldigt solig medan den andra där är mest skugga.Hade ingen bra bild på den riktiga sidan så det fick bli så här.Tänker göra en rabatt som sköter sig själv till största delen.Drömma kan man ju göra.
Just nu verkar dom här planerna långt bort för i natt  har vi fått mer snö och ännu mer ska det bli och kylan är tillbaka.men om man inte hade dessa planer att tänka på vore det ännu tråkigare.
Men nu är det fredag och helgen väntar så jag önskar er ett fint veckoslut.
Ha det gott.

7 kommentarer:

  1. Det låter som en utmärkt idè tycker jag. Det finns så många vackra växter som trivs i halvskugga och skugga - jag gillar såna rabatter! Inte minst är Hostor fantastiska!
    Hoppas du får en skön fredag trots vädret.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hejsan Gunsan!
    Ja, det är nu som alla drömmar slår in! Inget är omöjligt och man har krafter för två;)! Det blir säkert riktigt läckert med hostarabatt /Anja

    SvaraRadera
  3. Det är härligt att drömma och planera, och det blir nog alldeles perfekt där. Vi har också fått en massa snö igen så jag har varit ute och skottat så mannen slipper när han kommer hem från jobbet. Jag får ju lite håltimmar då och då.
    Ha en skön helg - och dröm vidare!

    SvaraRadera
  4. Det är ju det som är så trevligt så här års.... att planera!
    Kram kram
    Sofia
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  5. Låter jättefint och drömmar ett det som håller humöret uppe en så kall dag som denna.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  6. Att drömma behövs dessa blåsiga kalla dagar fy man fryser ända in i benmärgen.Det blir säkert jättefint med hostor de mjukar upp kring växthuset.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  7. Låter som en väldans bra idé :) och drömma kan man ju..nyttigt....ha en fin helg i kylan, VIOLAN

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.